Boogo

Smelt de jury van Gentrepreneur voor Boogo-ijs?

GENT – Zes maanden na de opstart heeft Boogo al heel wat aandacht gecreëerd rond haar alcohol infused ice cream. Met nieuwe nominaties bij Gentrepreneur en ING Start-Academy hoopt het bedrijf investeerders aan te trekken.

Tijdens een reis naar New York ontstond bij Jorgo Struyve, Nicolas Destoop en twee vrienden de ambitie om alcohol infused ice cream in Europa te introduceren. Na een jaar van experimenteren was Boogo een feit. Onder meer Gin tonic sorbet with lime zest en Coffee amaretto with a crunch of ginger cookie behoren intussen tot het assortiment.

“Niet alleen de authenticiteit van de smaak was belangrijk bij de samenstelling. We wensen zoveel mogelijk te werken met lokale Belgische producten. Door ook de suiker gedeeltelijk te vervangen door Stevia houden we onze producten zo gezond mogelijk”, legt Jorgo Struyve uit.

Investeerders aantrekken

Een halfjaar later maakt het bedrijf al kans op de eerste prijzen. Zo is Jorgo Struyve genomineerd om Gentrepeneur Student-Ondernemer van het Jaar te worden. Hij kan zo Laura Bakster van Madam Bakster en Jeroen De Wit van Teamleader opvolgen. Ook Rosine Uwayezu van Iconics, Eva Degraeuwe van Evapp, Dario De Braeckeleer van Reach for More en Ruben Meul van Plann3r behoren tot de kanshebbers. De uitreiking vindt plaats op 2 mei.

Bij ING Start-Academy blijft Boogo uit 75 geselecteerden nog in de running, samen met 5 andere finalisten. Daar valt het verdict op 18 april. Eerder al waren de oprichters uit meer dan 200 deelnemers geselecteerd om toe te treden tot de Start-it KBC community. “Met deze successen op korte tijd hopen we investeerders te overtuigen om mee in het project te stappen”, aldus Jorgo Struyve.