Mealhero

Starter van de week: mealhero brengt gezonde voeding naar hoger niveau

GENT - Een gezonde levensstijl combineren met een drukke agenda, is dat wel mogelijk? Volgens Anton Claeys, Steven Debaere en Jeroen Spitaels alvast wel. Het trio schoot onlangs met hun bedrijf mealhero uit de startblokken.

“Terwijl de meeste voedingsoplossingen zich puur op het eten concentreren, gaan wij met mealhero nog een stapje verder. Wij combineren het met smart living”, zeggen de oprichters.

De Gentse foodtech start-up bestaat uit drie luiken. Ten eerste zijn er de foodboxen die aan huis worden geleverd. “Klanten kiezen zelf hoe frequent dit gebeurd, zonder aan een abonnementsformule te zijn gekoppeld. De ingrediënten zelf zijn versneden, gekruid en verpakt, direct klaar voor gebruik. Maar het hele pakket is ook vriesvers ingevroren waardoor het op elk moment klaargemaakt kan worden.”

Stapje verder

Vanaf dan onderscheidt het bedrijf zich van de rest. Jeroen Spitaels is opgegroeid in de voeding, terwijl Anton Claeys en Steven Debaere ingenieurs met een passie voor hard- en software zijn. Mealhero is dan ook een bundeling van ieders expertise. “Zo hebben we ten tweede een slimme stomer die slechts één knop, de startknop, heeft. De slimme stomer herkent de ingrediënten en weet zo perfect hoe ze te bereiden. Prutsen met allerhande instellingen komt er dus niet aan te pas", klinkt het.

Een derde luik is de applicatie. Die houdt de voorraad ingrediënten bij en geeft persoonlijke maaltijdsuggesties op basis van die ingrediënten en de voorkeuren van de klant. “De combinatie van deze drie geeft onze klanten een volledige gemoedsrust.”

Crowdfunding

Om het product te lanceren, startte mealhero een crowdfundingcampagne. “Daarmee hopen wij ons doelbedrag te behalen om zo onze eerste klanten, de echte mealheros, te kunnen bedienen”, zegt Jeroen Spitaels. “Momenteel kunnen mensen zich ook al op een wachtlijst plaatsen om zich als eerste van hun mealhero te verzekeren.”

Om het concept nog meer bekendheid te geven, worden er demo’s bij geïnteresseerden thuis gegeven. Ook bedrijven in België en Nederland krijgen mealhero al over de vloer. “Daar tonen wij hen het finale product, geven we uitleg over het concept en kunnen ze uiteraard proeven.” Verder staan er nog heel wat beurzen op het programma om mealhero te promoten. “We willen vooral een gevestigde waarde worden op het gebied van gezonde voeding en smart living.”

Meer info over starters vindt u op onze overzichtspagina.