download (8)

Studenten winnen bootcamp met straffe employer branding-strategie voor Lotus Bakeries

LEMBEKE - 120 studenten uit heel Vlaanderen namen donderdag 22 april deel aan het Online Food At Work Innovation Bootcamp, georganiseerd door Alimento en Vlajo. De studenten lieten hun creativiteit los op business cases, aangereikt door 3 topbedrijven uit de voedingsindustrie: Lotus Bakeries, Greenyard Prepared en Ardo. Op die manier wil men jongeren laten proeven van de voedingsindustrie en hen bewust maken van het belang van innovatie en creativiteit als hoeksteen voor ondernemerschap. Het winnende team van dit online innovatiekamp bedacht voor koekjesmaker Lotus Bakeries een straffe employer branding-strategie met unieke Cookies For Life.

De 120 studenten kregen

de opdracht om in multidisciplinaire teams een creatieve oplossing te bedenken voor reële uitdagingen geformuleerd door voedingsbedrijven Lotus Bakeries, Greenyard Prepared en Ardo. De teamleden kenden elkaar vooraf niet, ze dienden zich snel aan elkaar aan te passen en ontdekten hoe ze het meest efficiënt konden samenwerken. Deze Online Food At Work Innovation Bootcamp speelde in op een aantal sleutelcompetenties: doelgerichtheid, motivatie, out-of-the box denken, zin voor initiatief, besluitvorming,… en maakte verder gebruik van de organisatorische competenties van de deelnemers. 

Cookies For Life

Een jury van bedrijfsmanagers koos aan de hand van verschillende bedrijfspresentaties het meest beloftevolle idee. De grote winnaars - Enya Mondelaers van Hogeschool Gent, Alanis Leagre van Hogeschool West-Vlaanderen, Xander Godderis en Eline Vantomme van Hogeschool VIVES en Lante Nys van UC Leuven-Limburg, bedachten voor Lotus Bakeries een straffe employer branding-strategie met uniek concept van Cookies For Life.

Enya Mondelaers legt verder uit: “We stoppen krasloten in de verpakkingen van Lotus Bakeries. Na het krassen verschijnt er een QR-code die men moet scannen. Nadien zie je een boeiende bedrijfsvideo over Lotus Bakeries en zie je ook welke vacatures er beschikbaar zijn. We zouden de krasloten ook uitdelen in scholen, op evenementen en een regionale mediacampagne op poten zetten.”

“Vandaag was een zeer leerrijke dag. Binnenkort stappen we allemaal het werkveld in, het is super leuk om eens mee na te denken over de problemen in het bedrijfsleven. Een mooi leerproces voor ons. Super fijn ook dat ze onze ideeën apprecieerden”, zegt een enthousiaste Eline Vantomme, studente aan Hogeschool VIVES.

“Dit unieke concept past perfect in onze missie om een klein moment van geluk en plezier te bezorgen aan onze consumenten en geeft meteen een aanzet om te solliciteren. Het is spraakmakend, praktisch haalbaar en budgetvriendelijk. Een mooi antwoord op de uitdaging die we de studenten hebben geboden”, besluit Stijn Neuts, Recruitment Manager bij Lotus Bakeries.

Vlajo Innovatiedag

Een Vlajo Innovatiedag is een unieke kans voor jongeren om hun creativiteit en ondernemingszin aan te scherpen. Ze leren in team werken, moeten voor een publiek spreken en kunnen hun ideeën aftoetsen met experts uit het bedrijfsleven. Ze leren de Vlaamse voedingsindustrie kennen als een aantrekkelijke werkgever die kansen biedt aan alle profielen. Het initiatief maakt deel uit van een reeks innovatiekampen die Vlajo in alle Vlaamse provincies organiseert voor zowel secundair als hoger onderwijs.