thumbnail_image00006

The Perfect Serve Agency lanceert unieke cocktailballetjes

WETTEREN - Lorenzo en Maite van The Perfect Serve Agency experimenteren al eens graag met originele manieren om hun cocktails te serveren. Zo lanceren ze nu voor het eerst unieke cocktailballetjes in België. "We mikken in de eerste plaats op festivals, beachbars en openbare evenementen. Onze cocktailballetjes zijn namelijk niet alleen leuk, ze maken een plastic beker of rietje ook overbodig. Je plaatst het balletje gewoon in je mond en kan genieten van een heerlijke smaakexplosie", zegt Lorenzo. Het duo sluit ook distributie via supermarkten naar volgend jaar toe niet uit.

Een tweetal jaar geleden spendeerde zaakvoerder Lorenzo Waroux heel wat tijd in Miami, als docent mixology. Daar zag hij tijdens de zomer iets nieuws: eetbare balletjes met drankjes erin. Het ging toen hoofdzakelijk over smoothies op basis van mango, passievrucht, lychee etc.Terug in België liet het idee Lorenzo niet meer los en hij begon te experimenteren met cocktails. "Er is geen glas nodig voor consumptie, je plaatst gewoon het balletje in je mond. Waar het knapt, zorgt het voor een ware smaakexplosie", legt Lorenzo uit.

Shotje

"Het flinterdunne buitenlaagje van het balletje wordt gemaakt op basis van algen. Omwille van de alcohol en zuren in cocktails moest ik de samenstelling noodgedwongen aanpassen", vervolgt hij. "Na een tiental maanden van intensief experimenteren ben ik erin geslaagd om zowat elke cocktail onder deze vorm te kunnen aanbieden. Zelfs de zuurdere cocktails zoals een Margarita of Whisky Sour."

Na heel wat tests werd het eindproduct een cocktailballetje met een inhoud die je kan vergelijken met een shotje, ongeveer 40 ml, afhankelijk van de cocktail.

Geen plastic beker of rietje

"We mikken vooral op de vele zomerfeesten, beachbars en festivals", gaat Maite Lasoie verder. "Voor onze cocktailballetjes zijn namelijk geen plastic bekers of glazen nodig, wat vaak voor heel wat problemen zorgt op festivals. Bovendien moet je geen rietjes gebruiken, die vaak ook heel wat smaakervaring wegnemen. Ten slotte bespaart het je heel wat afwaswerk."

De cocktailballetjes kunnen tot 10 dagen diepgevroren bewaard worden (op -21°). Momenteel lopen er nog tests voor een langere bewaring. Eens ontdooid kan je de balletjes tot 2 dagen bewaren in eigen nat.

Distributie in de Benelux

In 2020 zullen deze cocktailballetjes al opduiken op heel wat festivals, beachbars en openbare evenementen. "We sluiten ook distributie via supermarkten niet uit. Naar volgend jaar toe willen we hiervoor de nodige contacten leggen", aldus Lorenzo.

The Perfect Serve Agency bezit een patent op het unieke concept en wil deze cocktailballetjes in de volledige Benelux in de markt zetten. Het concept zal ook gebruikt worden voor de presentatie van de wedstrijdcocktail van Maïte Lasoie tijdens de prestigieuze cocktailwedstrijd “World Class 2020 – Road to Sydney”.