Trinity Purchasing helpt hotels met groepsaankopen in strijd tegen disruptie

Bouke_Koppert

De van oorsprong Ierse inkoopgroepering Trinity Purchasing, heeft ook een Gentse vestiging. De groep richt zich vooral op de hotelbranche. "Elke dag horen organisaties dat ze zichzelf opnieuw moeten uitvinden", zegt Executive Director Bouke Koppert. "Vechten tegen disruptie en “uberisering” is het nieuwe mantra. Hoteluitbaters weten dat beter dan wie ook, want in hun branche is met Airbnb een speler opgestaan die de ontwrichting heel concreet maakt."

Volgens Koppert kunnen hoteleigenaars in wezen drie wapens inzetten om zich tegen die nieuwe concurrentie te wapenen: de talenten van hun medewerkers, opperste klantgerichtheid en nieuwe vormen van samenwerking.

"In principe voeren hoteleigenaars al extreme “customer centricity” en het optimaal inzetten van de talenten van hun medewerkers al hoog in het vaandel", geeft Koppert aan. "Het verschil kunnen ze wel nog maken door nieuwe vormen van samenwerking op te zetten."

Trinity Purchasing noemt zichzelf daar de ideale partner voor omdat het aankopen bundelt in diverse domeinen. Zo kan de groep hotels helpen om forse besparingen te realiseren op de aankoop van voeding en drank, maar ook van huishoudproducten, it,administratieve diensten en onderhoud.

Omdat in België, Nederland, Frankrijk, Ierland, en het Verenigd Koninkrijk al zowat zeshonderd hotels bij Trinity zijn aangesloten, kan de groep bij leveranciers bij honderden leveranciers zeer scherpe prijzen bedingen, waar de hotels die zich aansluiten allemaal kunnen van profiteren, zodat ze forse besparingen kunnen doen zonder ook maar een duimbreed te moeten toegeven op kwaliteit.

"Maar onze toegevoegde waarde gaat verder dan de gerealiseerde kostenbesparingen alleen," zegt bouke Koppert nog. "Zo zorgen we ervoor dat hoteliers maar één levering per dag krijgen van droge en verse voedingswaren, zodat ze op die manier een steentje bijdragen aan een lagere ecologische voetafdruk. Als partner voeren we ook een driemaandelijkse audit bij onze leden uit en ontwikkelen we graag samen met hen nieuwe concepten. En het belangrijkste is dat de hotels die zich aansluiten niets hoeven te betalen als ze niet minimaal meteen de bijdrage die ze aan Trinity betalen terugverdienen."