Pieter De Witte en Tim De Witte Pieter De Witte (links) bouwde Tintrio wereldwijd uit. Tim De Witte is de oprichter van Hello Archie. Foto: IES/IF

Twee Wase bedrijfsleiders genomineerd als e-commerce persoonlijkheid van het jaar: de ene De Witte is de andere niet

Tim De Witte uit Lokeren en zijn naamgenoot Pieter De Witte uit Stekene zijn beiden genomineerd voor de verkiezing e-commerce persoonlijkheid van het jaar. Alle twee zijn ze gedreven ondernemers. Tim De Witte richtte Hello Archie op, dat zich specialiseert in duurzame kinderartikelen. Pieter De Witte levert verf met zijn bedrijf Tintrio.

Voor Tim De Witte was de stap naar zijn eigen e-commerce onderneming Hello Archie zijn grootste professionele uitdaging tot nu toe, nadat hij 18 jaar in de bedrijfswereld had gewerkt. “Ik bouwde een duurzame family conceptstore uit met sterke internationale ambities. Een internationale bedrijfsnaam registreren die de filosofie van Hello Archie vertegenwoordigt en nog niet wereldwijd geregistreerd was, werd een onvergetelijke uitdaging”, vertelt de Lokeraar.

Hello Archie specialiseert zich in duurzame kinderartikelen. Foto: if

Hello Archie richt zich als duurzame family conceptstore op kwalitatieve producten voor baby’s en kinderen van 0 tot 6 jaar: het aanbod varieert van decoratie- en interieurartikelen voor de kinderkamer over ecologisch verantwoorde kledij en handgemaakte knuffels of dekentjes tot verzorgingsproducten van natuurlijke biologische oliën. Duurzame merken als Konges Slojd, Ette Tete, Grapat, Wooden Story, Play Up, Hvid, Naïf en Maileg, voor jonge ouders die bewuste keuzes maken voor hun kleintjes.

Oprichter Tim De Witte van Hello Archie. Foto: if

Over de hele wereld

“Ons verhaal begon 60 jaar geleden met een schildersbedrijf en een verfwinkel. Drie generaties later staan we samen met ons team aan het roer van een ambitieus familiebedrijf”, vertelt Pieter De Witte (Stekene).

Deverfwebshop groeide intussen uit tot Tintrio, een naam die universeler is en klinkt. “Maar de essentie is steeds dezelfde gebleven, namelijk onze passie voor verf waarbij de klant centraal staat. Met elk jaar tienduizenden pakketjes die de deur uitgaan, duizenden positieve reviews en twee consumentenawards willen we als Tintrio diezelfde vertrouwde winkel blijven”, aldus nog De Witte. (Lees verder onder de foto)

Pieter De Witte leidt het ambitieuze familiebedrijf Tintrio. Foto: IES

“De webwinkel was slechts een aanvulling op onze fysieke winkel, maar vandaag de dag zijn de rollen omgedraaid en heeft de webwinkel een aanzienlijk aandeel binnen ons bedrijf. Al over de hele wereld werden er pakketjes met verf door ons geleverd.”

Naast de twee Wase ondernemers is ook Thomas De Ganck, voormalig directeur bij Lidl en nu aan het hoofd van een eigen consultancybedrijf, genomineerd.

De Web Celeb wordt verkozen op donderdag 26 oktober tijdens de Belgian e-commerce Awards. Wie de Wase ondernemers wil steunen, kan zijn stem uitbrengen op www.safeshops.be/web-celeb-2023.