Uw logo gratis op het shirt van Anderlecht?

 

crop_65_Schermafbeelding20140929om13_33_15Gedreven door het enthousiasme en de massale deelname van de kmo’s en zelfstandigen bij de eerste ‘Boost uw Business’-campagne, geven BNP Paribas Fortis en RSC Anderlecht de aftrap voor een nieuwe editie. Op het einde van de wedstrijd maken de ondernemers kans op een reclamecampagne ter waarde van 10.000 euro bruto. Bovendien valt één onderneming het privilege te beurt om haar logo op de truitjes van de meest succesvolle voetbalclub van België te zien schitteren.

Elke lokale handelaar of kmo-bedrijfsleider droomt ervan een bekende voetbalploeg te zien spelen met de naam van zijn winkel of het logo van zijn onderneming op de truitjes. Vorig jaar konden de deelnemers aan ‘Boost uw Business’ van het zeldzame voorrecht genieten om het logo van hun zaak op de officiële shirts van RSC Anderlecht te zien staan in plaats van dat van de historische sponsor, BNP Paribas Fortis. Dat zorgde voor veel animo, zoals bleek uit de zowat 1.000 kandidaturen en 46.000 online uitgebrachte stemmen. Uiteindelijk waren het de groene en fuchsia kleuren van lingeriezaak Ohlala! uit het West-Vlaamse Lendelede die een match lang op de voetbaltruitjes mochten prijken.

Omwille van dat succes hebben BNP Paribas Fortis en RSC Anderlecht beslist om deze unieke campagne, die ondernemerszin, naambekendheid en sportsponsoring met elkaar verbindt en tegelijkertijd ook de zelfstandigen en kmo’s in de schijnwerpers plaatst, dit jaar opnieuw te lanceren.

Tot 21 juni kunnen kandidaat-ondernemers zich inschrijven op de website boostuwbusiness.be, door er het deelnameformulier in te vullen en hun motivatie toe te lichten. Om hun zichtbaarheid te vergroten kunnen de deelnemers er een foto van een Anderlechtspeler selecteren en hun logo op zijn truitje zetten. Daarna is het aan hen om de promotiekit met affiches en flyers zo efficiënt mogelijk te gebruiken om supporters/klanten/vrienden aan te zetten massaal via gratis sms’jes hun stem uit te brengen voor 5 juli, de einddatum van de wedstrijd. Bovendien kan elke deelnemer extra punten binnenhalen door zijn promotiekit op sociale media zoals Facebook, Twitter of LinkedIn te delen, met de hashtag #boostyourbusiness.

De drie ondernemingen met de meeste stemmen in elk van de tien provincies en Brussel worden geselecteerd om de grote finale in juli aan te gaan. Per provincie en in Brussel wint telkens één onderneming een publiciteitscampagne met een brutowaarde van 10.000 euro. Als klap op de vuurpijl krijgt één van de elf winnende ondernemingen het privilege om haar logo op de truitjes van RSC Anderlecht gedrukt te zien tijdens een officiële match in september of oktober.

Met de herneming van deze originele campagne, willen we het belang benadrukken dat we hechten aan de activiteiten van alle kmo’s en zelfstandigen”, verklaart Peter Vandekerckhove, gedelegeerd bestuurder en lid van het directiecomité van BNP Paribas Fortis. “Gedurende het hele ontwikkelingsproces van hun onderneming bieden we kmo’s en zelfstandigen via onze 2.000 ondernemersexperten ondersteuning en geïndividualiseerd advies. Wij zijn ervan overtuigd dat het doorslaggevend kan zijn voor een onderneming dat ze van zich doet spreken en merkbekendheid verwerft.

Ook Herman Van Holsbeeck, general manager van RSC Anderlecht, is verheugd dat de campagne opnieuw wordt georganiseerd: “RSCA is een sterk nationaal merk dat zich richt tot alle segmenten van de samenleving. Daarom zijn wij enthousiast opnieuw te kunnen deelnemen aan deze creatieve campagne van onze trouwe partner. Het vermogen om bruggen te bouwen tussen de commerciële relaties van de bank en de professionals is een van de grote troeven van Paars-Wit.”