Orsacchino Gent Speciaal maar toch draagbaar: dat soort setjes zocht Veronique Vesschemoet (rechts) uit. Haar nicht Charlotte (links) helpt bij de grote uitverkoop. Foto: JID, IF

Veel BV’s zijn er vaste klant, maar “discretie boven alles”: na 33 jaar sluit Veronique (60) haar exclusieve lingeriewinkel

Heel wat bekende Vlamingen halen er hun lingerie. Sommigen zijn vrienden geworden. Maar na 33 jaar sluit Veronique Vesschemoet (60) dan toch de deuren van haar exclusieve lingeriewinkel Orsacchino. Samen met haar nichtje Charlotte houdt ze een grote uitverkoop.

Voor exclusieve lingerie en badmode tegen malse prijzen moet je de komende maanden in de Gentse Gouvernementstraat zijn. Veronique Vesschemoet (60) en haar nicht Charlotte Verheecke (37) houden de komende maanden een grote uitverkoop, met kortingen tot 50 procent. Ze opende Orsacchino intussen al meer dan 33 jaar geleden.

“In maart 1991 was dat”, vertelt Verheecke, die werd ingeschakeld om de laatste loodjes te helpen dragen. “In het begin verkocht mijn tante naast exclusieve lingerie en badmode ook speciale fantasiejuwelen, omdat die op dat moment heel populair waren. Maar na twee jaar zijn die weggevallen.” Van dan af sloeg Vesschemoet alleen nog setjes en badpakken in van gerenommeerde merken als Andres Sarda, Paladini en Hanky Panky.

Veronique Vesschemoet sluit haar winkel na 33 jaar: “Ze wist heel goed welke stukken ze moest uitkiezen.” Foto: if

“Ze kwamen van overal voor de collectie van mijn tante”, vertelt Verheecke. “Ze weet heel goed welke stukken ze moet uitkiezen. Soms pikte ze er zelfs bepaalde ontwerpen uit omdat ze wíst dat die ene klant er zot van zou zijn.” Vesschemoet zocht lingerie en badmode uit die je nergens anders kon krijgen. Speciaal en high end, maar toch draagbaar.

“Ze had nog jaren willen doorgaan, maar het gebouw wordt afgebroken”, vertelt haar nichtje. “En verhuizen is de moeite niet meer, aangezien ze pensioengerechtigd is.” En zo sluit Orsacchino binnenkort de deuren, na meer dan 33 jaar.

Foto: JID

“Wij hebben nooit veel passage gehad”, klinkt het. “We moesten het hebben van klanten die ons weten te vinden.”

En dat is altijd gelukt. Moeders komen al jaren en brengen hun dochters mee. Heel wat klanten zijn goeie vrienden geworden. “We hebben ook veel bekende Vlamingen die vaste klant zijn, maar ook voor hen is ons motto: discretie boven alles.”