Websitebouwer Newance groeit fors en verhuist naar groter pand

DSC_9108

Matthieu Voet richtte in 2011 Newance op, een Gentse websitebouwer die er prat op gaat resultaatgerichte websites te bouwen die onderdeel zijn van een groei- en salesstrategie. “Veel KMO's vinden nog altijd dat ze onvoldoende return zien van hun investeringen in het internet”, zegt hij. “De reden hiervoor is eenvoudig: ze bouwen hun websites te veel vanuit hun eigen denkkader.”

Newance werkt daarom sterk vanuit de behoeften van de klanten. Wat is hun unieke meerwaarde? Waar willen ze binnen een aantal jaar staan? Hoe verwachten ze dat hun website daarbij kan helpen? Wie zijn hun klanten? Een doorgedreven dialoog met de klanten over deze vragen is voor Newance echter nog maar het begin. “We praten ook met de klanten van onze klanten en stellen hen heel gerichte vragen”, zegt Matthieu Voet. “We luisteren vooral naar de woorden die zij vaak gebruiken om de diensten van onze klanten te beschrijven en zoeken daar een patroon in en met die input gaan we aan de slag. Een website bouwen is voor ons geen project, maar een proces. Door elke drie maanden alles te meten en op te volgen, krijgen we zeer resultaatgerichte websites, die gemiddeld voor een stijging met 30% zorgen van de verkoop en voor een stijging met 40% van de contactnames.”

Dat de aanpak werkt blijkt uit de cijfers. Newance, waarbij Matthieu Voet ondertussen in de persoon van Pieter Cappelle een vennoot kreeg, kon dit jaar zijn omzet verdubbelen en nam ook een eerste medewerker en twee vaste freelancers aan. “Op 1 september verhuizen we dan ook vanuit het bedrijvencentrum aan de Ajuinlei in Gent”, vertelt Matthieu Voet, “naar een groter pand in Nazareth waar we drie keer meer ruimte hebben.”

Hij is ervan overtuigd dat dat groei kan blijven aanhouden. “Met workshops en gerichte e-mailcampagnes verhogen we stelselmatig onze naambekendheid. Bovendien doen we sinds maart van dit jaar een beroep op een businesscoach, die samen met ons een managementdashboard heeft ontwikkeld.” Het succes van Newance bewijst dat een en professionele focus in een nichemarkt en de permanente aandacht voor het uitbouwen van een sterk netwerk ook in moeilijke economische omstandigheden blijven lonen.