tom

What’s in a name? fietst met Tom Boonen

GENT - Tom Boonen is sinds maart vorig jaar ambassadeur van Fiets!. Het bedrijf, met hoofdkantoor in Merelbeke, is Belgisch marktleider in de verkoop van merkfietsen, fietskledij en accessoires. Voor Fiets! bedacht het Gentse creatief collectief What’s in a name? nu een filmformat waarin Tom Boonen als merkambassadeur annex kopman met afdoende expertise optreedt.

Fiets! werd opgericht in 2010 en is in enkele jaren tijd uitgegroeid tot een netwerk met 12 fietsspeciaalzaken in België. Fiets! verkoopt 10.000 fietsen per jaar, doet 50.000 fietsherstellingen per jaar en kan rekenen op de expertise van 75 medewerkers. Bedrijven kunnen bij Fiets! bedrijfsfietsen leasen of kopen. Het ontzorgen van klanten en bedrijven draagt men bij Fiets! hoog in het vaandel. Als one-stop-shop met een erg ruim dienstenaanbod staat het fietsplezier dan ook centraal.

Eind vorig jaar kwam Fiets! in handen van Colruyt Group. Het bedrijf verliet zijn stulp aan het Gent-Sint-Pieters station en nam met alle enthousiaste Fiets!-ers plaats in het Guldensporenpark te Merelbeke.

[gallery type="rectangular" ids="66859"]

Ambassadeur Tom Boonen

Het bedrijf ging eerder dat jaar ook een partnership aan met Tom Boonen. Met Tom's jarenlange ervaring en expertise binnen de fietswereld wil Fiets! onder zijn begeleiding het aanbod aan premium-merken en services voortdurend blijven afstemmen op wat de klant wil.

Tom Boonen: “Toen CEO Michel Verhaeren me begin 2019 vroeg om mijn schouders mee onder het nieuwe Fiets! 2.0 te zetten heb ik niet lang getwijfeld: fietsen is gezond, efficiënt en ecologisch. Als ik ervoor kan zorgen dat meer Vlamingen zullen fietsen – zowel recreatief als in hun woon-werkverkeer - dan draag ik zeer graag mijn steentje bij. Fiets! is Belgisch marktleider en heeft ambitieuze groeiplannen. De intrede van Colruyt Group zal de groei alleen maar kunnen versnellen, en geeft ook mij vertrouwen."

Campagne door What's in a name?

Het bedrijf kwam aankloppen bij creatief collectief What's in a name? voor de productie van een nieuwe promocampagne. De komende maanden zal Boonen in ‘Tommeke Test’ op zijn eigengereide manier tal van fietsen, e-bikes, diensten, kledij en accessoires uit het brede assortiment testen. De lente aftrappen doet-ie met een gedreven e-biketest.

Bekijk hier de eerste video: www.fiets.be/content/tommeke-test