New Project

What’s in a name? met ‘Bakman’ geselecteerd voor DOOH-wedstrijd

GENT - Communicatiecollectief What’s in a name? is een van de winnaars van de creatieve oproep van JCDecaux, Publifer en Lijncom om de plaatselijke ‘heroes’ met een digitale campagne te bedanken. Originaliteit en creativiteit in de digitale vormgeving was hierin belangrijk voor de jury.

Mensen op straat tijdens deze lockdown zijn vooral mensen die zich elke dag voor de burgers inzetten. En dat is niet enkel het zorgend personeel. Dagelijks zijn er duizenden vrijwilligers, apothekers, bakkers, beenhouwers, vuilnisophalers, chauffeurs, politieagenten, etc. in de weer om in onze noden te voorzien.

Omdat de mediabedrijven het belangrijk vinden om óók deze mensen onderweg naar hun job te bedanken, stellen ze hun digitale schermen ter beschikking van de reclamewereld.

Bakman

De inzending van het Gentse What’s in a name? is een ode aan de warme bakker die elke nacht opstaat om ons ‘s ochtends van vers brood, pistolets en koffiekoeken te voorzien (inclusief knipoog naar een gevlederde superheld…)

Tagline: Mijn bakker, mijn held. Mon boulanger, mon héros.

Deze week verschijnen de creaties op de digitale borden in de belangrijkste NMBS-stations, de Brusselse metro, de Antwerpse premetro, Brussel en Luik.

[video width="1080" height="1920" mp4="https://www.madeinoostvlaanderen.be/wp-content/uploads/2020/04/Mijn_Bakker_Mijn_Held.mp4"][/video]