willy-naessens_12288

Willy Naessens Group viert 60-jarige jubileum

WORTEGEM-PETEGEM, ELSEGEM - Willy Naessens Group bestaat 60 jaar en dat jubileum zal met verschillende evenementen en activiteiten worden gevierd. Het bedrijf, in 1962 door Willy Naessens(84) opgericht, is uitgegroeid tot een internationale groep met meer dan 40 bedrijven die actief zijn in de bouw- en voedingssector. Ter gelegenheid van het jubileumjaar geeft Willy Naessens ook het boek Mijn 10 geboden uit.

Met 2.200 werknemers, meer dan 40 bedrijven en een jaaromzet van 900 miljoen euro is Willy Naessens Group, met hoofdzetel in Elsegem, uitgegroeid tot een van de toonaangevende bedrijven in België. “We zijn zeer trots op wat we in de voorbije 60 jaar hebben bereikt”, zegt Willy Naessens. “Ons succes is te danken aan de inzet van onze medewerkers en de loyaliteit van onze klanten. We zijn dankbaar voor hun vertrouwen en kijken uit naar de volgende 60 jaar.”

Verticale integratie

Bij Willy Naessens Group staat verticale integratie al jarenlang centraal, een strategie die in de gehele onderneming wordt doorgetrokken en die de voorbije jaren voor een enorme groei heeft gezorgd. De Willy Naessens Group beschikt over een eigen studiedienst met 100 ingenieurs, 4 palenmachines, 2 los- en laadkaaien, productie van prefab-betonelementen met 14 betonfabrieken die 7 landen beleveren, montageploegen, transportbedrijf, dakdichtingsbedrijf, aluminiumschrijnwerkerij, maatmeubilair en interieurafdeling, grondwerkenafdeling en een eigen technics-afdeling.

Diversificatie

Een tweede belangrijk succesfactor is de diversificatie. Dankzij de participatie in Franky Fresh Food in 2007 en verdere uitbreidingen is de groep nu ook een gevestigde waarde in de voedingsindustrie. “Maar ook hier is het sleutelwoord ‘verticale integratie’ niet weg te denken. We beschikken over eigen productiesites en distributiecentra. Deze staan in voor de levering en beleving van het eigen huismerk Bourgon, maar ook bereide gerechten van Marblo over heel België. Daarnaast is er ook het concept Atelier Souffriau, dat beenhouwerijen op topniveau uitbaat in verschillende supermarkten. Vorige week werd nog een fusie aangekondigd tussen Franky Fresh Food en UpFresh. De Willy Naessens Group blijft dus niet bij de pakken zitten. Zolang ik leef, gaan we wel niet naar de beurs en verkopen we de zaak niet. Ik wil rustig kunnen slapen. Maar we leiden onze groep wel alsof we beursgenoteerd zouden zijn”, onderstreept Willy Naessens.

Van kippenkweker tot betonkoning

Naar aanleiding van het jubileumjaar brengt Willy Naessens ook een boek uit met zijn 10 belangrijkste lessen voor ondernemers. Het boek Mijn 10 geboden gidst je door het leven en het werk van Willy Naessens.

LEES OOK. Willy Naessens pakt uit met eigen boek ‘Mijn Tien Geboden’

De man van de hoedenwedstrijd op Waregem Koerse, de kippenkweker die no-nonsense-ondernemer werd, de betonkoning, de zwembadspecialist, de mediafiguur, de humanist of de onverbeterlijke optimist die zelfs vier keer kanker overwon. Willy Naessens in één zin vatten, is onbegonnen werk. In het boek vat hij zijn ondernemersrecept samen. Het wordt doorspekt met de kleine en grote verhalen uit zijn persoonlijk leven, zijn passies en inzichten en met anekdotes van tientallen vrienden en getuigen.