Willy Naessens spreekt zelf nieuwe radiospotjes voor Bourgon in

WN

Het communicatiecollectief What's in a name? en Roundhouse - Sound Agency zijn twee jonge Gentse bedrijven die met succes de handen in elkaar sloegen voor de pitch rond het radioreclamebudget van Bourgon.

Bourgon is het huismerk van ‘Willy Naessens Food’, de marktleider in België als distributeur van bereide voedingswaren en tegelijk producent van verschillende vleeswaren, waaronder spek, hesp, paté en salami, die onder meer vanuit Wortegem-Petegem opereert.

What's in a name? is een creatief communicatiecollectief dat drie jaar geleden door Filip Vandewiele en Bruno Seys is opgericht. Het stelt zich zowel ten dienste van reclamebureaus als van adverteerders. "Hoe je het ook draait of keert", zegt Filip Vandewiele, "reclame draait rond creativiteit en reclameboodschappen blijven het best hangen als er een beklijvend verhaal wordt verteld, bij voorkeur met een knipoog of een vleugje humor. Elke opdracht is anders en daarom werken we al volop volgens het principe van co-creatie: voor elke opdracht wordt een projectteam van specialisten samengesteld. Om te pitchen voor het radiobudget van Bourgon werkten we samen met Roundhouse." Dat is een bedrijf dat werd opgericht door Cedric Engels en dat merken muzikaal op de kaart zet. Meer bepaald tilt deze Gentse startup bekende jingles uit reclames naar een hoger niveau en ontwerpt het bedrijfje voor merken een unieke, auditieve huisstijl. Op deze manier prikkelt Roudhouse als ‘sound agency’ een tweede zintuig met een perfect geluids-DNA voor merken en organisaties.

Het voorstel van What's in a name? en Roundhouse sloeg alvast aan. En wat wellicht nog meer zal aanslaan is dat Willy Naessens himself Donald Muylle- en Guy Mortier-gewijs de spotjes zelf zal inspreken.