WISEFOOLS Wisefools ontwierp een data driven brand voor District09. Foto: Wisefools

Wisefools zet data driven brand neer voor District09

GENT - Ontwerpbureau Wisefools heeft een data driven brand neergezet voor District09. De digitale partner van de stad Gent kreeg niet alleen een nieuwe naam maar ook een nieuwe branding.

Tot 2021 heette de digitale partner van de stad Gent Digipolis. Die naam moest veranderen en de stad Gent wou een autonoom gemeentebedrijf voor de ondersteuning van IT-infrastructuur, software-ontwikkeling, digitale innovatie en e-inclusie. De Gentse communicatiedienst zorgde voor de nieuw naam District09 en een samenwerking met Wisefools resulteerde in een branding. Wisefools ging met de stofdoek over de -naar eigen zeggen- oubollige huisstijl van de ICT-partner.

“Dat was nu eens een voorbeeld waarbij we carte blanche hadden om voor te stellen wat we zelf wilden. Ons voorstel bleek het meest verrassende. En, voilà, gewonnen. Dat zijn nu eens dingen waar ik door en door vrolijk van word: doen waar je helemaal achter staat en daarmee winnen”, aldus Chiel De Cuyper, brand strategist bij Wisefools.