jupiler0

AB InBev lanceert grotere pintjes in horeca

LEUVEN – Na een geslaagde promotiecampagne lanceert brouwerij AB InBev in de horecasector in ons land een glas van 30 centiliter. Café-uitbaters en klanten zullen uiteindelijk beslissen of dit de nieuwe standaard wordt, stelt de brouwer.

Begin deze zomer lanceerde de brouwerij een promotieactie in verschillende cafés, als onderdeel van een grootschalig plan om de horeca in België te ondersteunen. Klanten die een Jupiler in een glas van 25 centiliter bestelden, kregen voor dezelfde prijs een glas van 30 centiliter. Na de positieve reacties van horeca-uitbaters en klanten zal het pintje van 30 centiliter behouden worden. Klanten vonden wel dat het glas te zwaar was, waardoor er tegen november een nieuw glas ontworpen wordt.

Consument beslist 

Volgens de brouwer is het uiteindelijk de consument die beslist of het glas van 30 centiliter de norm wordt of dat AB InBev teruggrijpt naar de glazen van 25 centiliter. De glazen met dit laatste volume verdwijnen dus niet.

Het bedrijf benadrukt dat het aan de prijzen niets zal veranderen en dat café-uitbaters kunnen beslissen of ze zelf hun prijzen willen optrekken.