AB Inbev herlanceert Piedboeuf

AB Inbev lanceert met Piedboeuf Extra pintje dat de helft goedkoper is dan Jupiler

Ongeveer 50 jaar nadat brouwerij Piedboeuf stopte met het brouwen van pils, komt die terug op de markt. “We willen de klanten een ruimere keuze bieden”, zegt Aron Wils van brouwerij AB Inbev. “En we willen een goedkopere pils aanbieden.”

De toenmalige brouwerij Piedboeuf, intussen opgegaan in de wereldleider, stopte met brouwen van de eigen pels door het ongeziene succes van Jupiler. “Maar we herlanceren hem”, zegt Wils. “We willen de mensen een pintje aanbieden met een prijs tussen de huismerken en de klassieke merken.” En dat verschil is stevig. Zes blikjes Piedboeuf Extra kosten op de webshop van Carrefour 3,95 euro. Voor zes blikjes Jupiler betaal je met 7.99 euro iets meer dan het dubbele. Piedboeuf is vooral bekend van de tafelbieren met een laag alcoholgehalte. “Die markt is nog altijd heel sterk. En vooral: Piedboeuf is nog altijd een heel krachtig merk.”