Adecco België voor de vierde keer Beste Werkgever

ceo-for-one-month

Adecco België uit Groot-Bijgaarden is voor de vierde keer op rij Beste Werkgever. De verkiezing wordt georganiseerd door het Great Place to Work Institute in samenwerking met  Vlerick Management School.

Het Great Place to Work label (GPTW) is internationaal erkend en een referentie in de markt. Zowel werknemers als managers worden bevraagd en na analyse beoordeeld. Het belangrijkste criterium voor werknemers in de beoordeling is het vertrouwen in het management. Verder is ook doorslaggevend of ze trots zijn op wat ze doen en of ze plezier beleven op de werkvloer. Voor de managers komt het erop aan om aan te tonen dat ze door hun HR-beleid de organisatiedoelstellingen bereikt hebben, dat ze medewerkers stimuleren om het beste uit zichzelf te halen en dat ze de medewerkers laten samenwerken als een team in een omgeving van vertrouwen.    "Dankzij een continue dialoog met onze werknemers en enkele vernieuwende programma’s zijn we er opnieuw in geslaagd een GPTW te zijn", zegt Dirk Stienaers, HR Director Adecco België. "Bovendien verbeterden we onze score. Vanuit de analyse van de resultaten Great Place to Work 2015, hielden we op 19 maart de eerste editie van de Dag van de Consultant, waarbij onze uitzendconsultants werden bedankt voor hun inzet."

"Verder organiseerden we in 2015 voor de eerste maal de CEO for One Month campagne binnen het wereldwijde Way to Work initiatief, waarbij een afgestudeerde jongere voor één maand met onze CEO meeliep", zegt Stienaers. "De kandidaat deelde zijn ervaring met de Adecco collega’s via social media en ervoer zo dat  Adecco de ideale werkomstandigheden creëert om het beste uit iedere medewerker te halen. De volledige Way to Work campagne die in eerste plaats erop gericht is jongeren aan het werk te helpen, wordt hoe langer hoe meer ook een interne motivator. Medewerkers beleven er plezier aan, het bevordert de teamgeest en laat toe elkaar beter te leren kennen.  Tenslotte bezocht de directie tijdens het jaareinde de kantoren om directe feedback te krijgen van onze medewerkers."