heineken-jupiler

Al meteen stevige concurrentie voor Jupiler 0,0% van AB InBev

heineken-jupilerOp de kop zes weken. Zo lang dacht AB InBev dat het een monopolie verworven had op een alcoholvrij populair pilsbier met de lancering van Jupiler 0,0%. De Leuvense brouwer krijgt echter sneller dan verwacht stevige concurrentie uit Nederlandse hoek: Heineken 0.0%. Geen wereld van verschil maar slechts een komma.

Op 26 oktober lanceerde AB InBev Jupiler 0,0%. De alcoholvrije versie van het bekende biermerk komt uitgerekend dezer dagen op de markt. De ideale timing voor Heineken om de geboorte van een eigen alcoholvrij bier aan te kondigen. Heineken 0.0% zal in eerste instantie alleen in Nederland verkrijgbaar zijn.

“Heineken 0.0% speelt in op de toenemende vraag van consumenten naar alcoholvrij en alcoholarm bier”, zegt een woordvoerder van de brouwer. “Wij luisteren altijd goed naar de markt en willen met producten en innovaties voortdurend blijven inspelen op behoeften van de consument.”

Meer informatie volgt bij de eigenlijke lancering van het product. De 0.0%-variant wordt in maart in Nederland gelanceerd. Vanaf april volgt de wereldwijde introductie.

De Nederlandse brouwer werkte ruim twee jaar in het geheim aan Heineken 0.0%. De smaak ligt naar verluidt heel dicht bij die van de oorspronkelijke pils. Ook Jupiler 0,0% wordt gemaakt met dezelfde ingrediënten als de klassieke Jupiler. Wat het bedrog in de ogen van de bierfanaat alleen maar groter maakt.