3683-d1085fe3bfecbcacd7c0921713ee4ac7

ALD Automotive België stelt opvolger Miel Horsten aan

HAREN/ASSE - Klaudija Casar Torkar (46) neemt de leiding over bij leasebedrijf ALD Automotive België. Zij was voorheen actief als CEO bij achtereenvolgens ALD Automotive Bulgarije en Hongarije. Torkar neemt het stuur over van Miel Horsten die sinds begin juni aan de slag is als Group Regional Director bij ALD Automotive International. 

Torkar heeft de nodige ervaring vanuit haar vorige rollen als CEO bij ALD Automotive Bulgarije en Hongarije. Klaudija Casar Torkar brengt heel wat expertise met zich mee, maar doordat ze zich de voorbije jaren het DNA van het bedrijf al eigen maakte, zal ze ALD Automotive België op de ingeslagen weg blijven leiden.  CFO Eric Bertel zal Klaudija Casar Torkar de nodige ruggensteun bieden als Deputy CEO. Christopher Cols zal als COO nauw met haar samenwerken.

Gevestigde waarde 

“ALD Automotive is al een gevestigde waarde”, zegt kersvers CEO Klaudija Casar Torkar. “We leven in een constant veranderende wereld, en mobiliteit is daar een belangrijk aspect van. ALD Automotive heeft haar strategie daar al een aantal jaren geleden aan aangepast, en we ondersteunen deze verandering in elk advies en in onze visie op de toekomst van mobiliteit. Deze uitdagingen wil ik blijven aangaan om ALD Automotive België verder te ontwikkelen", zegt Torkar.

Elektrisch rijden 

Een van de factoren waar Casar Torkar verder op zal inzetten, is de transitie naar het elektrisch rijden. "Door het coronavirus is telewerken plots veel toegankelijker en mainstream geworden. Straks gaan er ongetwijfeld meer mensen hun job vaker van thuis uit beoefenen. Als het woon-werkverkeer daalt, worden elektrische wagens alleen maar interessanter voor bedrijven en hun werknemers", luidt het.  Ook het fietsen zit in de lift sinds de lockdown en dat brengt ongetwijfeld ook een boost voor de bedrijfsfiets - al dan niet elektrisch – met zich mee. Daarnaast is private lease één van de sterkst groeiende paradepaardjes waar ALD Automotive dankzij een sterke samenwerking met partnermerken een flink deel van de Belgische markt in handen heeft.