Op vrijdag 4 augustus is het internationale bierdag. Volgens Maudgal Krishan is de dalende consumptie in ons land geen reden om ongerust te zijn. De almaar toenemende populariteit van de speciaalbieren is méér dan een compensatie volgens de zaakvoerder van Maudgal Int. in Affligem.
“Vandaag heerst bij ons de trend drink less, taste more. Het aantal liter bier dat jaarlijks per hoofd in België wordt geconsumeerd, is in 25 jaar tijd van 130 naar 72 liter gedaald. Maar het gamma speciaalbieren is populairder geworden.” Dat zegt Maudgal Krishan, zaakvoerder van Maudgal int. en BeerAgency.
Sterk merk
“De bierdrinker van vandaag is een meerwaardezoeker en richt zich vaker dan vroeger op het grote gamma speciaalbieren. Belgisch bier is een zeer sterk merk geworden. Het straalt vertrouwen uit en staat voor een enorme diversiteit, authenticiteit en geloofwaardigheid.”
Krishan kan terugvallen op ruim twintig jaar ervaring in de bier- en drankenwereld in uiteenlopende internationale managementposities. Hij is steeds actief geweest rond commerciële en strategische uitdagingen en geeft daarover ook gastcolleges aan marketingstudenten.
In 2011 richtte hij de bvba Maudgal Int. op als onafhankelijke omgeving die antwoorden biedt op (inter)nationale, strategische en commerciële vraagstukken in de bier- en drankenwereld. In 2016 werd daar het evenementenplatform BeerAgency aan toegevoegd. Vanuit die activiteit wordt bierbeleving actief gepromoot aan de hand van onder meer biertoerisme en bierdegustaties.