ottevaere

BMW garage Ottevaere adviseert: “Het hoofddoel is informeren”

BOORTMEERBEEK - Garage Ottevaere, verdeler van BMW's en Mini's lanceert een campagne om de vragen van haar klanten te beantwoorden. De autosector verandert aan een sneltempo en steeds meer mensen hebben vragen over wat voor auto het beste bij hen past om de toekomst zo voorbereid mogelijk tegemoet te gaan. "Mensen weten het op den duur niet meer", zegt Stijn Dierickx van de garage.

"Met de toegenomen elektrificatie van wagens en de verschillende regels die steden opleggen zitten de mensen meer dan ooit met vragen", zegt Dierickx. "Het doel is om een vrijblijvend gesprek te hebben met iedereen die vragen heeft en ze zo persoonlijk advies te geven voor de toekomst."

Volgens Dierickx zetten veel autoverdelers honderd procent in op elektrische wagens. "Wij doen dat niet per se. Het belangrijkste voor ons is dat een klant de wagen heeft die past bij hoeveel kilometers hij rijdt, of er al dan niet zonnepanelen op het dak staan thuis en welke steden hij frequenteert. Dit zijn allemaal dingen waar mensen niet bij stilstaan als ze blindelings voor elektrische wagens kiezen."

Informatie geven

"We willen in eerste instantie adviseren. Het is prioriteit dat mensen de vragen beantwoord zien waar ze van de overheid geen duidelijke antwoorden op krijgen. Als ze nadien uit dankbaarheid een auto bij ons kopen is dat alleen maar mooi meegenomen", lacht Dierickx. "We merken wel dat hier veel vraag naar is, er komen vragen genoeg binnen."