Boondoggle start creatief bureau in Kaapstad

boondoggle

Nog deze zomer opent Boondoggle samen met Havas Johannesburg een nieuw creatief bureau in Kaapstad in Zuid Afrika.

Deze joint venture wordt opgestart door Pieter Goiris, Werner Camps en top Zuid-Afrikaans creatief talent. Het zal een hybride communicatiebureau worden, waar technologie en creativiteit in de meest diverse vormen in elkaar overvloeien.

"Zuid-Afrika is een fantastisch land in volle economische en creatieve ontwikkeling", zegt Pieter Goiris. "De mix van vele culturen en de aanwezigheid van zeer veel jong talent creëert enorm veel opportuniteiten. Niet enkel voor het nieuwe agentschap in Zuid Afrika, maar ook voor de andere Boondoggle agentschappen in Europa. We kijken er erg naar uit om op een vernieuwende wijze met een heel open model, een zeer verscheiden en jonge talent pool uit te bouwen. Dit gebeurt overigens in samenwerking met Victors & Spoils, het bureau van John Winsor."

De start van het nieuwe bedrijf door beide oprichters van Boondoggle kadert binnen een strategie om in samenwerking met Havas Worldwide het Boondoggle aanbod verder internationaal uit te bouwen. Naast het openen van nieuwe kantoren zal deze strategie worden vormgegeven door het lanceren van nieuwe services voor de Europese markt.
Boondoggle België zal verder worden uitgebouwd onder leiding van Pieter Lambrechts (CEO) en lanceert als eerste Boondoggle kantoor 'Re-imagination'. Een eigenzinnige kijk op sterke merkeneén op het geïntegreerde bureau van de toekomst, met de consument in een centrale rol.

"Het zijn zeer boeiende tijden voor onze business", zegt Pieter Lambrechts. "Technologische evoluties verleggen de grenzen en zorgen voor grote verschuivingen in bestaande markten. Nieuwe markten worden gecreëerd. Hoogste tijd voor veel merken om zichzelf te herdefiniëren. Met Re-imagination lanceren we niet enkel een duidelijke visie op sterke merken, maar vooral ook een attitude en aanpak. Samen met onze klanten willen we opnieuw de bakens verzetten in ons land. Op vlak van digitale producten, diensten en creatieve content & campagnes in alle mogelijke vormen."
Het management van het geïntegreerde Boondoggle in België zal verder bestaan uit managing partners Inge Vander Velpen ( Brand & Business Development), Sam De Vriendt ( Concept & Creatief Directeur), Erik Meylemans ( Strategie & Service Design), Vincent Depoortere (Technology & Innovation) en Fien Paepen (COO).