cru

Colruyt pompt 20 miljoen extra in verlieslatend CRU

Moederbedrijf Colruyt Group heeft het kapitaal van CRU met 20 miljoen euro verhoogd. Ondanks het verlieslatende karakter van de premiumketen blijft Colruyt geloven in haar potentieel.

CRU, de keten van 'belevingsmarkten' die inzet op verse en lokale producten van hoge kwaliteit, leed vorig boekjaar 5,2 miljoen euro verlies op een omzet van 24 miljoen euro. Nu krijgt de Colruyt-dochter er nog eens 20 miljoen euro aan vers kapitaal bij. Het moederbedrijf zegt te blijven geloven in de keten.

Met vestigingen in Antwerpen, Gent, Overijse en Dilbeek heeft CRU volgens Colruyt nog tijd om een succesverhaal te worden en eventueel zelfs verder uit te breiden.

CRU is het derde dochterbedrijf in enkele weken tijd dat van Colruyt 20 miljoen euro toegestopt krijgt. Fitnessketen Jims en webapotheker Newpharma gingen al voor. Ook Dreambaby kreeg van Colruyt al extra kapitaal dit jaar, al moest de kinderketen het stellen met zes miljoen euro.