Combo by bpost kiest voor Content Crackers

contentcrackers

Het Leuvense bedrijf Content Crackers maakte de prerolls van Combo by bpost op YouTube. "Het zijn ads die je na vijf seconden kunt wegklikken, maar we hopen dat de mensen dat niet doen", zegt Jo Deferm van Content Crackers. "Wij gaven bpost tien tips mee en brainstormden samen met hen over de aanpak en de content van de pre-rolls."

Vorig jaar introduceerde bpost Combo, een online grocery store die ontstond vanuit de overtuiging dat er nood was aan een overkoepelde delivery service voor boodschappen. Combo klopte bij Content Crackers aan omdat ze met het idee speelden om YouTube pre-rolls op te nemen. "Wij zouden met onze kennis over social media zorgen voor de gouden raad in verband met YouTube pre-rolls en Watertower TV Productions zou instaan voor het shooten van de spotjes."

"Na het eerste contact met Combo gingen we bij Content Crackers meteen aan de slag. We bekeken welke types pre-rolls er zijn, wat de do's en dont's waren en welke pre-rolls eerder al succes hadden. Terwijl het voor Combo belangrijk was om de pre-rolls te leren kennen, was het voor Content Crackers en Watertower TV Productions belangrijk om Combo te leren kennen. Pas dan konden we samen op een constructieve manier brainstormen over een mogelijk scenario. In een eerste fase van de brainstorm werden alle mogelijke ideeën op tafel gegooid. Onder het motto 'elk idee is een goed idee' werden tal van mogelijke pre-rolls voorgesteld. In een tweede fase werd de gouden raad van Content Crackers getoetst aan de verschillende ideeën. We bundelden alles in tien cruciale tips voor bpost."

"Enkele koffies en wandelingen rond tafel later, werden de knopen doorgehakt en de tips toegepast. Ook inhoudelijk kwamen we tot een consensus. De mannelijke Combo-gebruikers zouden op stap gaan en een echte mannenavond beleven, terwijl de vrouwelijke Combo-gebruikers genoten van een salsa dansles met de bijbehorende knappe dansleraar. De split-screen zou ervoor zorgen dat de niet Combo-gebruikers tegelijkertijd gevolgd worden op hun tocht door de supermarkt."

Watertower TV Productions zorgde voor opnames en montage.

https://vimeo.com/117246424