de magische sleurhut

De Magische Sleurhut wint ondernemerswedstrijd

De Magische Sleurhut, een belevingscaravan voor jonge kinderen, heeft de ideeënwedstrijd Pop Poll, een organisatie van Bizidee, gewonnen. De drie UCLL-studenten achter het idee wonnen 4.000 euro en extra coaching. Ze zijn zinnens het concept verder uit te werken met de start-up Home. 

De drie student-ondernemers willen hun belevingscaravan verhuren voor kinderfeestjes en evenementen. "De caravan, De Magische Sleurhut, is een beetje zoals een escape room, alleen is het verhaal bestemd voor kinderen", aldus mede-initiatiefneemster Luca Badts uit Aarschot.  "De kinderen zullen ondergedompeld worden in een magische wereld waarin zij een tovenaar helpen om zijn toverstok terug te vinden."

Meerdere caravans 

Op korte termijn wil Home uitbreiden naar meerdere caravans, telkens voor een andere leeftijdscategorie, maar vooral voor kinderen uit de lagere school. De eerste caravan staat inmiddels klaar en zal vanaf april dit jaar worden verhuurd.

4.000 euro

Met deze overwinning slepen de drie studenten een prijzenpot van 4.000 euro in de wacht. Ook kunnen ze rekenen op extra coaching. De ideeënwedstrijd  Pop Poll is een initiatief van Bizidee, dat de wedstrijd organiseert om ondernemers hun idee te laten toetsen door de markt tijdens de Nacht van de Inspiratie.