Digitaal mediabureau Inxco in handen van Primetime

wouterke

Het digitale mediabureau Inxco uit Rotselaar is overgenomen door Primetime Communication Group uit Wijgmaal bij Leuven. Als marcombedrijf richtte Inxco zich op groeibedrijven uit de regio Leuven. De onderneming wordt nu geïntegreerd in het communicatiebedrijf van gedelegeerd bestuurder Wouter Van Melkebeek (foto rechts).

Inxco werd in 2000 opgericht. Het bureau combineerde digitale marketing en communicatie bij B2B- en B2C-groeibedrijven. Inxco specialiseerde zich de voorbije jaren in sitebouw, online advertising, sociale media, e-mail- en contentmarketing. Het bedrijf werd geleid door Peter T’Hooft (foto links).

T’Hooft en zijn team zullen in de toekomst actief zijn binnen Primetime Communication Group vanuit de hoofdzetel aan de Remysite. T’Hooft neemt het management op zich van de afdeling digital communication. Die zal bestaan uit elf medewerkers. De ex-topman van Inxco wordt opgenomen in het directieteam van Primetime.

Met de overname van het grafische ontwerpbureau zet Primetime Communication de opmars in het medialandschap verder. Vooral dan om de klanten in een snel evoluerende digitale wereld op een hoog niveau service te bieden. Het commerciële luik blijft primeren bij Primetime. Maar vanaf september gaat ook de redactionele afdeling onder leiding van hoofdredacteur Bart Mertens een nieuwe digitale stap tegemoet.

Door de overname wordt het personeelsbestand van Primetime Communication Group opgedreven tot 58 mensen. Het bedrijf draait een geconsolideerde omzet van 9 miljoen euro per jaar.