Luc Luwel (Voka Antwerpen-Waasland) & Lies Taerwe (The House of Marketing) Luc Lowel en Lies Taerwe.

Experts moeten Voka-leden aan snelle groei helpen

DIEGEM - Het in Machelen (Diegem) gevestigde Customer Collective kondigt een nieuw, inhoudelijk partnership aan met Voka Antwerpen-Waasland. Customer Collective is een ecosysteem van consultants uit verschillende expertisevelden, dat bedrijven ondersteunt om snelle groei te realiseren. De kennis en expertise van dit ecosysteem zal de leden van Voka Antwerpen-Waasland ondersteunen in hun groeitraject. De focus binnen deze samenwerking ligt hierbij op het informeren en inspireren van ondernemers aan de hand van trainingen, netwerkevents en een maandelijkse column in het magazine Ondernemers.

Customer Collective werd einde maart 2021 gelanceerd. “Ons gloednieuwe ecosysteem bundelt de expertises van verschillende entiteiten om bedrijven succesvolle, commerciële transformaties aan te bieden waarin hun eindklant centraal staat”, legt Alexandra Steel, Client Service Director bij Customer Collective uit. “Customer Collective verenigt marketing gigant The House of Marketing, leider in strategische marketing consultancy en interim management met haar spin-off Upthrust, Belgische leider in growth marketing, Grava, een vooruitstrevend digitaal acceleratiebureau, en Dignify, een agency met expertise in de implementatie van marketingtechnologie.”

“Door een partnership aan te gaan met Customer Collective halen we de expertises van 4 bedrijven in huis. In deze snel veranderende tijden is het meer dan ooit belangrijk om relevant te blijven en op de juiste manier met de doelgroep te communiceren. Marketing technologie zal hierin de komende jaren een steeds belangrijkere rol spelen en samen met Customer Collective kunnen we onze leden hierrond informeren en inspireren”, aldus Luc Luwel, CEO van Voka Antwerpen-Waasland.

Informeren & inspireren

Customer Collective zal de leden van Voka Antwerpen-Waasland de komende drie jaren op verschillende manieren ondersteunen. Enerzijds via trainingen rond (digitale) marketing. Een aanbod dat naadloos aansluit bij Plato, het lerend netwerk van Voka met focus op kennisoverdracht, ervaringsuitwisseling en netwerking. Anderzijds komen bedrijfsleiders ook in contact met Customer Collective via (virtuele) netwerkevents en een maandelijkse column in het magazine Ondernemers.

“Voka Antwerpen-Waasland beschikt over een groot online netwerkplatform. Wij zullen regelmatig aanwezig zijn op events, zoals bijvoorbeeld de Virtuele Vrijdagen, een initiatief om ervaringen en adviezen uit te wisselen. Onze rol daarin is bedrijfsleiders op de hoogte brengen van de laatste trends en aantonen hoe marketing een hefboom van groei kan zijn. Onze maandelijkse column is een aanvullende manier om tips, best practices en handvaten te delen over trending thema’s”, aldus Lies Taerwe, Managing Director van The House of Marketing.