De fietsabonnementsdienst Swapfiets is online al drie maanden actief in Leuven. Nu opende de zaak ook een fysiek winkelpunt om de klanten een betere service aan te bieden.
Swapfiets is volgens het bedrijf het grootste fietsabonnement ter wereld en is eenvoudig: tegen een bepaald bedrag per maand krijgen klanten een kwalitatieve fiets, service inbegrepen. Wie problemen heeft met zijn fiets kan het bedrijf bellen, mailen of een WhatsApp sturen. Binnen 12 uur komt Swapfiets naar de klant, waar hij ook is in de stad om de fiets te repareren of te ‘swappen’.
Service
Sinds afgelopen week kunnen klanten in Leuven ook langskomen in de Swapfiets winkel in de Tiensestraat.“We merken dat heel wat klanten het prettig vinden om in een fysieke winkel langs te komen om de fiets eens uit te proberen of om een extra woordje uitleg te krijgen. Daarnaast vinden sommige gebruikers het voor kleine gebreken eenvoudiger om gewoon snel even binnen te springen” aldus Vincent Donné, Citylead in Leuven. Het bedrijf verwacht dan ook een verdere groei in het Leuvense door de komst van de fysieke winkel in de Tiensestraat.
Samenwerkingen
Het fietsabonnement draagt bij aan een fietsvriendelijker Leuven en past dan ook goed bij het circulatieplan van de stad. Het bedrijf zoekt lokale samenwerkingen met partijen die ook bijdragen aan een mobieler en duurzamer Leuven.