Nieuws Vlaams Brabant Jessica brengt voortaan Thee met een verhaal

Jessica brengt voortaan Thee met een verhaal

Jessica brengt voortaan Thee met een verhaal

12238107_1929644490594455_3378772318968771568_o (1)Een jaar geleden maakte theesommelier Jessica Van Humbeeck van haar passie voor thee haar beroep. Matsici Theespeciaalzaak was geboren. “Ik selecteer goede thee en infusies, maar stel ook eigen melanges samen”, zegt Jessica Van Humbeeck. Als ze begint te vertellen over de wondere wereld van de thee dan straalt de passie er zo van af.

“Matsici begin als een kleinschalig webwinkeltje, maar groeide gestaag”, zegt Van Humbeeck. “Al snel kwam de vraag om de thee ook effectief te kunnen proeven en te ruiken. Zo werd Matsici ook een bakstenen winkel op de Gijmelsesteenweg 5 in Aarschot.”

Maar ondanks het grite succes van Matsici kiest Jessica nu voor een naamsverandering. “Mensen wisten vaak niet waarvoor Matsici stond, of spraken het verkeerd uit. Het gaf niet meteen weer wat ik deed, ook al had de naam een speciale betekenis”, zegt ze. “Daarom daarom ben ik beginnen te brainstormen. De nieuwe naam ‘Thee met een Verhaal’ geeft perfect weer wat ik doe. Er schuilt namelijk een verhaal achter elk van de theesoorten en infusies die ik in de winkel aanbied. Dat verhaal, die pure beleving van thee, wil ik heel graag met iedereen delen.”

Jessica wil de echte, pure theebeleving verder verspreiden dan enkel bij haar particuliere klanten. Met de DegusTHEEr- en ExperimenTHEErpakketten, op maat van horecazaken, wil ze graag de theebeleving verder verspreiden. “We krijgen maar al te vaak goedkope builtjesthee, terwijl je als horecazaak net dat ietsje meer aan je klanten kunt bieden”, zegt  Van Humbeeck. “Heel wat horeca-uitbaters denken dat goede thee heel duur en heel ingewikkeld is, maar dat is perceptie. Met het juiste advies, wordt het net heel makkelijk om goede thee te serveren in je horecazaak. Bovendien biedt ‘Thee met een verhaal’ bij alle horecapakketten een gratis basisopleiding aan voor de uitbater en zijn personeel.”

Ondernemingen kunnen ook bij ‘Thee met een Verhaal’ terecht als ze goede thee aan hun personeel willen aanbieden, of als ze eens wat anders als relatiegeschenk willen geven.

In april schakelt ‘Thee met een Verhaal’ nog een versnelling hoger. In samenwerking met Syntra start Jessica dan de opleiding ‘Ontdek thee met al je zintuigen’.

 

Reageer op dit bericht

Gerelateerde berichten

Bierbeek, Diest
Bierbeek

Durfkapitalist neemt meerderheid in restoketen

TIENEN/BIERBEEK/DIEST/ZEMST/TERNAT/KRAAINEM/EVERE -  Durfkapitalist Intermediate Capital Group (“ICG”) heeft de meerderheid van aandelen verworven in Lunch Garden. ICG investeert sinds 2015… Lees meer

Veel gelezen in deze regio

Dit overzicht graag personaliseren met onderwerpen op jouw maat?

Maak een account aan en ga op onze gids pagina op zoek naar bedrijven, personen, sectoren en gemeentes die binnen jouw interessegebied vallen. Op deze manier kunnen we in onderstaand overzicht een gepersonaliseerde lijst van artikels tonen.