karma karma

Karma Karma introduceert havermoutcups

In thuishaven Opwijk werd startup Karma Karma donderdag door Unizo verkozen als Vlaams-Brabantse starter van het jaar 2016. Karma Karma biedt havermout in een cup die in een tas past. Zaakvoerster Griet Daelemans creëerde het product dat ze zelf dagelijks zocht maar nooit vond.

In de vaak waanzinnige gezondheidsrage van deze tijd blijft de verkoop van gezonde producten toenemen. “Maar onderweg in take aways ben je aangewezen op broodjes en croissants. Daar wil Karma Karma verandering in brengen”, zegt Griet Daelemans.

Als salesmanager bij Procter & Gamble met een drukke en onregelmatige agenda was eten onderweg een dagelijkse realiteit voor Daelemans. Het gebrek aan alternatieven leidde tot haar ondernemersidee. Echt nieuw is het product niet: havermoutcups zijn heel populair in de Verenigde Staten en Groot-Brittannië.

Karma Karma gebruikt alleen biologische ingrediënten. Grove havervlokken zonder toegevoegde suikers maar met veel biologisch gedroogd fruit, noten, pitten en specerijen. Het is een vezelrijk hapje dat geen additieven bevat als zoetstoffen, kleurstoffen, melkpoeder met anti-klonter- of bewaarmiddelen.

De starter combineert een traditioneel product met een innovatieve marketing: gezonde voeding afgestemd op het hectische leven van elke dag. Daelemans betrekt een beschutte werkplaats bij de productie van haar havermoutcups.