Made in, het economisch nieuwsplatform van Mediahuis, neemt een vliegende start in 2017. De kaap van 1,5 miljoen maandelijkse pageviews werd in februari ruimschoots overschreden. Daarnaast verwelkomen de nieuwswebsites zo’n 485.000 unieke bezoekers per maand, een knap resultaat in een nichemarkt.
Made in onderscheidt zich van de traditionele nieuwsmedia door berichtgeving over ondernemerschap en de B2B-sector. In deze specifieke markt heeft het merk een sterke regionale verankering en is daardoor uniek.
Met 95.000 abonnees op de dagelijkse nieuwsbrief slaagt Made in erin om een belangrijke groep van decision makers, overwegend ceo’s en managers met een duidelijke regionale betrokkenheid, te bereiken.
In 2010 werd het nieuwsplatform opgericht in Limburg als antwoord op een toen nog onbestaand forum voor bedrijfsnieuws. Doorheen de jaren werd het uitgerold naar zes andere Vlaamse regio’s. Ook de jongste telgen Made in Vlaams-Brabant, West-Vlaanderen en Oost-Vlaanderen scheren hoge toppen en mogen ondertussen op heel wat belangstelling rekenen.
Daarnaast bereikt het digitaal Made in Limburg Magazine maandelijks 15.000 lezers. “Na onze vernieuwde strategische aanpak in oktober gaat ons bereik continu in stijgende lijn en die groei willen we bestendigen”, zegt businessmanager Dominique De Pesseroy.
In de toekomst zal het digitale karakter van het nieuwsmerk nog sterker ontplooid worden. Er liggen ambitieuze plannen op tafel waarbij verbinden een onmisbaar begrip wordt. Zowel digitaal als audiovisueel én live wil Made in de lezers blijven informeren, inspireren en ontmoeten.