Mediagenix_PeopleSquare Mediagenix gaat voor maatschappelijk verantwoord ondernemen.

MEDIAGENIX sluit zich aan bij United Nations Global Compact

[caption id="attachment_61283" align="alignleft" width="260"] Mediagenix gaat voor maatschappelijk verantwoord ondernemen.[/caption]

Groot-Bijgaarden - Mediabedrijf MEDIAGENIX heeft het Global Compact van de Verenigde Naties ondertekend. Dit internationaal engagement moedigt organisaties en bedrijven wereldwijd aan om zich in te zetten voor 10 fundamentele principes op het gebied van mensenrechten, arbeid, milieu en anticorruptie.

“Met onze aansluiting bij de Global Compact-principes willen we onze klanten, partners, prospects en de hele industrie laten zien dat we maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) ter harte nemen en dat het deel uitmaakt van onze langetermijnstrategie”, zegt CEO Fabrice Maquignon. “Deze principes geven ons houvast om verantwoord te werken en acties te ondernemen die onze samenleving ondersteunen.”

Samenleving ondersteunen

Voor MEDIAGENIX betekent MVO dat ze de directe en indirecte impact van het bedrijf op een verantwoorde manier beheren. “We willen onze positieve impact op de samenleving vergroten door de transitie naar een duurzame economie te ondersteunen, met de nadruk op mensenrechten, arbeid, anticorruptie en milieu”, weet de CEO.

Vier uitdagingen

Begin volgend jaar dient MEDIAGENIX  zijn eerste ‘Communication on Progress’ in waarin het de inspanningen uiteenzetten. “We hebben een aanpak ontwikkeld om specifieke uitdagingen op deze vier domeinen te verbeteren en we zullen toegewijde initiatieven implementeren die de verantwoordelijkheid op elk van deze gebieden bevorderen: Mensenrechten, arbeid, anticorruptie en milieu”, besluit Fabrice Maquignon