HUIZINGEN Realdolmen

Realdolmen zit in de digitale flow

IT-speler Realdolmen, met hoofdkantoor in Huizingen, heeft de digitale transformatie ingeruild voor de digitale flow. “Het is een verhaal zonder einde, zonder startpunt of eindmeet, die vandaag met morgen verbindt. De bedoeling is om van digitaal een hoeksteen te maken binnen je organisatie”, aldus marketing manager Thomas Verschueren.

De laatste jaren is digitale transformatie een modewoord én containerbegrip geworden en hoewel elk bedrijf zal zeggen ermee bezig te zijn, merkt IT-specialist Realdolmen naar eigen zeggen dat de interne en externe appreciatie ervan, alsook de graad van succes zeer uiteenlopend is. Bij Realdolmen zeggen ze dat het beter kan. “Vanaf nu praten we dan ook enkel nog over een continue digitale flow, een verhaal zonder einde, zonder startpunt of eindmeet, die vandaag met morgen verbindt. Voor Realdolmen en zijn klanten wordt de digital flow vanaf dit jaar het nieuwe normaal.”

In beweging blijven

In een wereld waarin technologische en economische mogelijkheden exponentieel groeien, komt het erop aan niet te verstarren. “Dat is niet alleen zo voor Realdolmen zelf. Alle organisaties kampen met deze problematiek. Hoe blijf je in beweging? Hoe kies je nog tussen alle mogelijkheden, projecten en prio’s die op je pad komen? En dat in een context waarin het tempo heel hoog ligt, waarin er een hoge druk staat op het maken van keuzes? Hoe ga je om met de ogenschijnlijke paradoxen van deze tijd? Kies je voor mensen of cijfers? Pak je het groot aan of ga je voor een snelle uitvoering?”, luidt het bij Realdolmen.

En-en denken

Realdolmen gelooft in “en-en denken”, beide tegelijkertijd doen, parallel met elkaar, en daarbij de kracht van tegenpolen gebruiken. “De bedoeling is om van digitaal een hoeksteen te maken binnen de organisatie. Waarom? Al te vaak worden digitale projecten gezien als losstaande projecten, parallel met de dagelijkse 'business-as-usual'-activiteiten. Het is perfect oké als organisatie om op verschillende snelheden te werken, maar op een bepaald punt moeten de verschillende sporen opnieuw samenkomen, op regelmatige basis, voor al het personeel binnen de organisatie en niet enkel voor een selecte groep. Het digitale blijft dus veel te dikwijls gereduceerd tot een zijspoor en kan zo eigenlijk niet de gewenste resultaten opleveren”, aldus Verschueren.

Realdolmen

Realdolmen, lid van de Europese GFI Groep, bedient met ongeveer 1.600 hooggeschoolden in de Benelux meer dan 1.000 klanten op strategisch, tactisch en operationeel ICT-vlak. Realdolmen realiseert in elke samenwerking het potentieel van mensen en organisaties en streeft ernaar ICT menselijk te maken. Dit alles onder het bedrijfsmotto “New Challenges, New Ideas”.