Restaurant ’t Onbekende wint prijs voor sociaal ondernemerschap

FVL_6808

’t Onbekende, een restaurant uit Vilvoorde, is de grote winnaar van de Metro Community Stars 2015. Met deze prijs bekroont Metro Cash & Carry ondernemerschap en sociaal engagement. De selfservicegroothandelaar wil ondernemingen aanmoedigen om zich actiever in te zetten voor de lokale gemeenschap. De keuze voor ’t Onbekende is een schot in de roos: het restaurant steunt de werking van Homevil, een centrum voor personen met een verstandelijke beperking in Vilvoorde.

De Metro Community Stars 2015 was een zoektocht naar ondernemers in de voedingssector met sterke maatschappelijke en ecologische ideeën om de levenskwaliteit in hun gemeenschap te bevorderen. De winnaar mocht naar huis met 5.000 euro aan aankoopbonnen om een feestje te organiseren voor klanten, personeel of gemeenschap.

Winnaar van de wedstrijd is ‘t Onbekende, een restaurant uit Vilvoorde. Uitbater Piet Vroman zet zich al jaren in voor de organisatie van een kreeftenfestijn. “De opbrengst van dat eetfestijn gaat integraal naar de werking van Homevil, een woon- en dagcentrum voor personen met een verstandelijke beperking in Vilvoorde.”

Naast een team van vrijwilligers van lokale serviceclubs kan Vroman rekenen op de steun van Michael Pieders, de chef-kok van het restaurant (beide mannen staan centraal op de foto). “We willen het bedrag gebruiken om een feest te geven voor de bewoners van Homevil.”

Metro Cash & Carry reikte de award Metro Community Stars voor het eerst uit in 2014. Met deze prijs erkent de internationale selfservicegroothandelaar het belang van kleine ondernemingen voor de lokale integratie. “We zetten net die mensen in de kijker die doorgaans niet zoveel erkenning krijgen als de grote bedrijven. Maar deze zaakvoerders leveren, als ondernemer en als rolmodel, een duurzame bijdrage aan de integratie in de gemeenschap”, zegt Chris De Weerdt, operations director bij Metro Cash & Carry België.