Acht Leuvense bakkerijen en restaurant sluiten de deuren, maar “leegstand daalt voor tweede jaar op rij”
LEUVEN - Maar liefst acht vestigingen van bakkerij Alexandre zijn deze week zonder enig bericht gesloten. Failliet, zo blijkt, en… Lees meer
BIERBEEK/DIEST/TIENEN/TERNAT – Restaurantketen Lunch Garden heeft een samenwerking opgezet met Too Good To Go om voedselverspilling tegen te gaan. Dit partnerschap past binnen het strategisch groeiplan 2025 van Lunch Garden om van duurzaamheid een sleutelbegrip te maken in haar organisatie. Daarnaast bekrachtigt de restaurantketen zo ook de ambitie om haar klantenbasis verder uit te breiden.
Klanten kunnen vanaf nu de gerechten van Lunch Garden redden via de gratis app tegen voedselverspilling van Too Good To Go. De maaltijden van Lunch Garden zullen beschikbaar zijn in de vorm van verrassingspakketten. Via deze samenwerking wil Lunch Garden vaste én nieuwe klanten ondersteunen in hun engagement om voedselverspilling te voorkomen. Via een pilootproject realiseerden partijen al 3.500 geredde maaltijden. Met die tendens in het achterhoofd maken Lunch Garden en Too Good To Go zich sterk om tegen het einde van de zomer 25.000 maaltijden te redden.
64 filialen
Too Good To Go speelt in op het ruimte netwerk aan restaurantketens van Lunch Garden. De twee miljoen gebruikers van de app krijgen er zo 64 filialen bij waar ze maaltijden kunnen afhalen. Franco Prontera, Country Manager Belgium bij Too Good To Go: “Dankzij het brede nationaal bereik van Lunch Garden kunnen we onze directe en indirecte positieve impact verruimen. Aan de ene kant zullen onze 2 miljoen gebruikers kunnen profiteren van dit nieuwe aanbod over heel België, van Brugge tot in Aarlen. Aan de andere kant, zullen de klanten van Lunch Garden, maar ook al hun medewerkers op die manier gesensibiliseerd worden rond voedselverspilling, wat volledig aansluit bij onze missie en ambities”, klinkt het.
Voortrekkersrol
“We zijn trots dat we als restaurantketen een voortrekkersrol kunnen spelen dankzij het partnerschap met Too Good To Go. Vanuit die positie willen we onze klanten, medewerkers en andere bedrijven meenemen in ons duurzaamheidsverhaal, wat zorgt voor een groot draagvlak”, zegt Ann Biebuyck, CEO van Lunch Garden.
Impact voor iedereen
Lunch Garden verhoogt niet alleen haar inzet voor duurzaamheid als bedrijf maar laat zich ook bewust inspireren door de individuele en milieu- en prijsbewuste stappen die klanten ondernemen. Lunch Garden begrijpt hun nood om via toegankelijke tools te kunnen bijdragen aan een duurzame impact tegen voedselverspilling. Ann Biebuyck: “Duurzaamheid is geen individueel verhaal. Het verloopt via kleine en bewuste stappen die dankzij partnerschappen zoals deze op grote schaal kunnen ondersteund worden. Het resultaat? Een win-winsituatie voor klanten, bedrijven en het milieu”, besluit de CEO.
LEUVEN - Maar liefst acht vestigingen van bakkerij Alexandre zijn deze week zonder enig bericht gesloten. Failliet, zo blijkt, en… Lees meer
BRUSSEL, GENT - De Brusselse aanbieder van bestelsoftware mobileMenu sluit zich aan bij Dorst Technology Group van de Gentse ondernemers… Lees meer
HEVERLEE - Voor de verkiezing van ‘Sommelier of the Year’ zijn de provinciale winnaars bekend en in Vlaams-Brabant is die… Lees meer
HEVERLEE - Amper een jaar nadat bekende Leuvense horeca-ondernemer David Nijs ’t Seinhuis in Leuven had overgenomen en had omgedoopt… Lees meer
WEMMEL - Vincent Nolf, de Wemmelse CEO van supermarktketen Makro en groothandel Metro, is zelf kandidaat om Metro over te… Lees meer
Reageer op dit bericht
Graag een reactie plaatsen op dit bericht? Registreer je dan nu op made-in.be
Heb je al een Made in-account?
Klik dan hier om in te loggen