SB port-3

Sales expert: “consultative selling is misleiding van de eeuw”

LEUVEN – Wat doen de beste verkopers beter dan de rest? Simpel: volgens sales expert Jan Roel van Rhee gebruiken ze een andere, meer assertieve aanpak. “Ze laten het alom gepredikte consultative selling grotendeels links liggen en focussen op het creëren van Relaties, Enthousiasme en het afsluiten van Deals, of kortweg: RED-Selling”, aldus van Rhee.  Op 23 mei aanstaande geeft de man een gratis workshop voor salesmanagers. 

Tijdens de workshop legt van Rhee uit hoe verkopers met de RED-Selling techniek aan de slag kunnen en hoe ze daardoor meer deals kunnen sluiten. “De meeste verkopers volgen nog steeds het boekje van consultative selling, maar dat is de misleiding van de eeuw geweest”, vertelt Jan Roel van Rhee. “Verkopers gaan vandaag nog al te vaak op zoek naar de noden van de klant en informeren de klant. De deal zou dan vanzelf volgen. Maar klanten hebben tegenwoordig geen noden of die zijn reeds ingevuld. De beste verkopers gaan daarom terug naar de essentie en verkopen volgens het RED-Selling-model waarbij ze eerst relaties opbouwen en enthousiasme creëren. Daarna gaan ze meteen over tot de deal. Informeren komt pas later aan bod.”

Succesformule 

van Rhee begeleidde als sales expert meer dan 800 zelfstandigen en bedrijven waaronder Aldi en Telenet, en behoort volgens VLAIO, het Agentschap Innoveren en Ondernemen van de Vlaamse Overheid, tot de 2,5% beste consultants van Vlaanderen. Al meer dan 23 jaar doet Jan Roel van Rhee onderzoek naar de succesformule achter verkopen en klantgerichte service. Uit de observatie van meer dan 3.000 verkopers is er volgens de expert een groot verschil tussen de beste 7% verkopers en de rest. De oorzaak? Een andere meer assertieve aanpak.

Gratis workshop

Op donderdag 23 mei 2019 organiseert van Rhee een gratis RED-Selling workshop voor salesmanagers waar hij de essentie van verkopen uit de doeken doet. Deelnemers zullen volgens van Rhee leren hoe ze sterke relaties opbouwen met hun klanten, omgaan met bezwaren en hoe ze reacties van klanten kunnen gebruiken om een deal te sluiten. Geïnteresseerden kunnen zich inschrijven voor de RED-Selling-workshop door te klikken op deze link.