Smart Loops brengt circulair ondernemerschap onder een dak
LEUVEN/HALLE/VILVOORDE - De provincie Vlaams-Brabant brengt ondernemers die circulaire activiteiten ontwikkelen, samen in een nieuw netwerk, Smart Loops. Het project… Lees meer
LEUVEN – Kurt Warson (44) uit Leuven heeft IT-bedrijf Eyecatch-apps opgericht. Hij ontwikkelt digitale applicaties met een focus op de retailsector. Warson is onze starter in beeld.
Met de ontwikkeling van een e-commerce app voor kledingzaak Stijn Helsen in Hasselt zette app-ontwikkelaar Kurt Warson recent de eerste stappen in de professionele IT-wereld. “Andere kledingzaken vonden het een interessant idee en vroegen me het concept verder uit te werken”, aldus Kurt.
Functionaliteit
Hoe werkt de app? “De klant downloadt de applicatie op zijn smartphone die de Near Field Communication (NFC) technologie ondersteunt. Vervolgens scant zij/hij met de app de (verborgen) chip die gelinkt is met het gekozen kledingstuk in het rek. Op dat moment krijgt de klant de verschillende specificaties (bv. kleur, merk, maten, prijs, beschikbaarheid,..) van het kledingstuk te zien op de smartphone. Vervolgens heeft zij/hij de mogelijkheid om het stuk in de winkel te kopen of op te slaan in zijn wish list als hij/zij afziet van een onmiddellijke aankoop. In dit laatste geval kan de klant later dan het gekozen kledingstuk toch nog online kopen via de app van de kledingwinkel”, vertelt de zaakvoerder van Eyecatch-apps.
Handelaars
Volgens Warson kan de geautomatiseerde tool in heel wat sectoren worden toegepast. “Door de e-commerce hebben heel wat handelszaken het moeilijk. Met deze multichannel functionele aanpak combineert de handelaar zijn fysieke winkel met de online verkoop. Het is een interactieve manier om de klant te binden en biedt de zaak een meerwaarde op het vlak van stock-en personeelsbeheer, omzet, marketing (push notificaties) en branding ”, vertelt Warson.
Lokaal online kopen
Warson wil met de app consumenten aanmoedigen online te kopen bij handelaars in de buurt en niet langer bij anonieme internationale ketens. “Waarom zou je bij een onbekende kopen als je ook hier kwaliteit kan kopen aan een betaalbare prijs. Dat wil ik met de app bereiken”, klinkt het. Handelaars betalen maandelijks een onderhoudskost voor beveiliging en systeem updates van de apps.
LEUVEN/HALLE/VILVOORDE - De provincie Vlaams-Brabant brengt ondernemers die circulaire activiteiten ontwikkelen, samen in een nieuw netwerk, Smart Loops. Het project… Lees meer
LEUVEN/BRUSSEL - Op 8, 10 en 12 februari aanstaande organiseren het Leuvense technologiebedrijf Raccoons, de Arteveldehogeschool en de openbare omroep… Lees meer
LEUVEN/BRUSSEL - Ingenieurs-, advies- en ontwerpbureau Sweco Belgium neemt de medewerkers en projecten van het Leuvense BUUR (Bureau voor Urbanisme)… Lees meer
ROTSELAAR/HAACHT - Boetiekcamping Rockvillage heeft tijdens het festivalarme 2020 werk gemaakt van een vernieuwde branding. Meteen werd ook het aanbod… Lees meer
TIENEN - Op een bijzondere ondernemingsraad donderdag heeft de directie van Bosch Tienen een grote herstructurering aangekondigd. Er staan 400… Lees meer
Reageer op dit bericht
Graag een reactie plaatsen op dit bericht? Registreer je dan nu op made-in.be
Heb je al een Made in-account?
Klik dan hier om in te loggen