Nieuws Vlaams Brabant Starter in beeld: Eyecatch-apps

Starter in beeld: Eyecatch-apps

Starter in beeld: Eyecatch-apps

LEUVEN – Kurt Warson (44) uit Leuven heeft IT-bedrijf Eyecatch-apps opgericht. Hij ontwikkelt digitale applicaties met een focus op de retailsector. Warson is onze starter in beeld.

Met de ontwikkeling van een e-commerce app voor kledingzaak Stijn Helsen in Hasselt zette app-ontwikkelaar Kurt Warson recent de eerste stappen in de professionele IT-wereld. “Andere kledingzaken vonden het een interessant idee en vroegen me het concept verder uit te werken”, aldus Kurt.

Functionaliteit

Hoe werkt de app? “De klant downloadt de applicatie op zijn smartphone die de Near Field Communication (NFC) technologie ondersteunt.  Vervolgens scant zij/hij met de app de (verborgen) chip die gelinkt is met het gekozen kledingstuk in het rek. Op dat moment krijgt de klant de verschillende specificaties (bv. kleur, merk, maten, prijs, beschikbaarheid,..)  van het kledingstuk te zien op de smartphone. Vervolgens heeft zij/hij de mogelijkheid om het stuk in de winkel te kopen of op te slaan in zijn wish list als hij/zij afziet van een onmiddellijke aankoop. In dit laatste geval kan de klant later dan het gekozen kledingstuk toch nog online kopen via de app van de kledingwinkel”, vertelt de zaakvoerder van Eyecatch-apps.

Handelaars

Volgens Warson kan de geautomatiseerde tool in heel wat sectoren worden toegepast. “Door de e-commerce hebben heel wat handelszaken het moeilijk. Met deze multichannel functionele aanpak combineert de handelaar zijn fysieke winkel met de online verkoop. Het is een interactieve manier om de klant te binden en biedt de zaak een meerwaarde op het vlak van stock-en personeelsbeheer, omzet, marketing (push notificaties) en branding ”, vertelt Warson.

Lokaal online kopen

Warson wil met de app consumenten aanmoedigen online te kopen bij handelaars in de buurt en niet langer bij anonieme internationale ketens. “Waarom zou je bij een onbekende kopen als je ook hier kwaliteit kan kopen aan een betaalbare prijs. Dat wil ik met de app bereiken”, klinkt het. Handelaars betalen maandelijks een onderhoudskost voor beveiliging en systeem updates van de apps.

Reageer op dit bericht

Gerelateerde berichten

Leuven
Leuven

Wilsele Mèt krijgt 20 standen

LEUVEN - Op 30 april aanstaande opent een nieuwe markt op het heraangelegde Sint-Agathaplein langs de Aarschotsesteenweg in Wilsele -Putkapel… Lees meer

Veel gelezen in deze regio

Dit overzicht graag personaliseren met onderwerpen op jouw maat?

Maak een account aan en ga op onze gids pagina op zoek naar bedrijven, personen, sectoren en gemeentes die binnen jouw interessegebied vallen. Op deze manier kunnen we in onderstaand overzicht een gepersonaliseerde lijst van artikels tonen.

Lubbeek
Lubbeek

Familiebedrijf opent office op Ibiza

LUBBEEK – Het Lindense familiebedrijf M&T (Muylaert & Theys), leverancier van relatiegeschenken, giveaways, marketing materiaal en promotietextiel, opent in april… Lees meer