Saartje Buvé.

Starter van de week: Freelance Office

LUBBEEK - Aan Nederblok in Pellenberg (Lubbeek) is de onderneming Freelance Office van start gegaan. Zaakvoerster Saartje Buvé is onze starter van de week. 

 

 

 

 

Saartje deed haar halftijdse job als Happy Client Assistant bij Officenter Leuven graag, maar de mama van twee werd tijdens de lockdown in technische werkloosheid geplaatst, gevolgd door een ontslag. Kostenbesparingen. "Die situatie heeft me het duwtje in de rug gegeven om aan de slag te gaan met mijn eigen zaak, Freelance Office", zegt Saartje. "Iedereen die ik sprak zei me dat dit iets is wat me op het lijf is geschreven. Ook de carrière van mijn vader, hij schopte het van houtverkoper tot projectontwikkelaar, was een inspiratiebron." Zo gezegd, zo gedaan.

Kostenbesparingen 

In september dit jaar startte Buvé haar zaak op.  "Ik focus me op kostenbesparingen bij eenmanszaken, kmo's en grote bedrijven. Op projectbasis maak ik een besparingsplan op, leg vervolgens de klant adviezen voor en neem dan contact op met de leveranciers/contracthouders. Er is redelijk wat te besparen als je er de nodige tijd in steekt en over onderhandelingskwaliteiten beschikt", zegt Saartje. De nieuwbakken onderneemster kijkt onder andere de huurcontracten na, houdt het bureaumateriaal en de vloot bedrijfswagens tegen het licht en zoekt mee naar de geschikte softwareprogramma's.

Servicen 

Naast kostenbesparingen wil Freelance Office klanten ook servicen met administratieve ondersteuning om de bedrijven te ontlasten van de papierwinkel (bedrijfsadministratie en office management in de brede zin van het woord), events en projecten (organisatie bedrijfsfeesten, eindejaarsdrinks, teambuildings, beurzen,..), budgetbeheer en credit and collection. Als toetje op de taart helpt Saartje je zaak ook te verhuizen en verzorgt ze marketing en sales support.

20 jaar ervaring 

Al deze activiteiten in portefeuille leerde Saartje de afgelopen 20 jaar in verschillende functies bij voedingsproducenten Kellogg's en Iglo en bedrijvencentrum Officenter. "Bij Kellogg's was ik als aankoper aan de slag. Toen heb ik leren kosten besparen, Ook in mijn functie als Key Account Assistent bij de voedingsproducent deed ik heel wat ervaring op. Zo behaalde ik een award voor de opwaardering van de kantoren van Kellogg's", luidt het. Via een headhunter ging Saartje aan de slag bij Iglo, waar ze marketingervaring opdeed en zich ook bezig hield met de visibiliteit van de producten in de markt. Uiteindelijk was Buvé 20 jaar aan de slag in dienstverband, toen ze de stap zette naar het ondernemerschap. "Het zit in ons bloed, het ondernemen. Als je het dan een dag wilt doen, dan moet je springen en niet langer twijfelen", luidt het.

Aanwervingen 

Voorlopig werkt Saartje alleen maar als de opdrachten in aantal toenemen zal er versterking worden gehaald. "Mijn ambitie is om op een termijn van 5 jaar evenveel medewerkers aan te werven. Het werk moet immers voor mezelf allemaal haalbaar blijven", besluit Saartje.