Startup Maxenta maakt pretparkbezoek goedkoper

PretparkdealsLogo

De Leuvense internet-startup Maxenta, het bedrijf achter pretparkdeals.be, heeft een onderzoek gedaan naar de prijs van pretpark tickets online. "We berekenden dat je gemiddeld 28 procent 1 minder uitgeeft aan je pretpark ticket, als je dit online aanschaft. Zo bespaar je per ticket ongeveer acht euro", zegt Thomas Loyens van Maxenta.

Uit het onderzoek blijkt dat het online kopen van tickets voor een pretpark meer en meer vertrouwd begint te geraken bij de Belgische bevolking. "E-commerce steeg in 2015 met vijftien procent en een van de populairste aankopen online  zijn event tickets", zegt Loyens. "Een van de belangrijkste beweegredenen voor aankopen online, zijn tijdswinst en prijsvoordeel. Voor pretparktickets is de tijdswinst logisch: je hoeft niet meer aan te schuiven bij de kassa en kan meteen naar binnen.  e

"Het prijsvoordeel is ook duidelijk terug te vinden", zegt Loyens . "Via de officiële website van de pretparken, kan je vaak al enkele euro’s besparen. De echte besparingen zitten echter in verschillende andere aanbiedingen. Zo kan je vaak via Travelbird of Groupon tot wel 20 euro besparen op je ticket en dat besloten wij te onderzoeken."

"We bundelen op onze website alle actuele kortingsacties voor ongeveer veertig  pretparken en dierenparken in en rond België", zegt Loyens. "Wij gebruiken onder andere de websites van de pretparken als bron, maar werken vooral samen met Travelbird, Groupon, Outspot en andere partijen. Zo kunnen we steeds de grootste kortingen aanbieden. Doordat we onafhankelijk van de parken werken, kunnen we altijd de meest interessante deals presenteren."

Het team achter Pretparkdeals.be, besloot om van tien pretparken de laatste vijf kortingsacties van 2015 op te lijsten. Zo berekenden ze de gemiddelde korting per pretpark. Tenslotte namen ze het gemiddelde over deze tien pretparken en kwamen ze uit op een gemiddelde besparing van 28 procent, oftwel ongeveer 8 euro per ticket.