TIENEN – Het Tiense sport-en entertainmentmarketingbureau MCMC (Mathues Communication & Marketing Consulting) is overgenomen door de Aalsterse sectorgenoot Wave. Dat maakten beide bedrijven bekend.
MCMC is het geesteskind van Wim Mathues. Negen jaar geleden startte de man zijn zaak in Tienen. Gelijktijdig met de overname stapt Mathues nu in het WAVE-verhaal, en wordt Advisory Board Member van onder andere Managing Director en stichter Kurt Tuypens. WAVE is gespecialiseerd in de communicatie, marketing, digitalisering en activering van sport, muziek, entertainment en events. in de portefeuille van het bedrijf zitten projecten voor onder andere wielerploeg Lotto Soudal, speelgoedketen Dreamland en Mercedes Belux.
Studentenjaren
Wim Mathues: “Het is een enorme eer om door een toonaangevende sport- & muziekmarketingspeler als WAVE te worden benaderd, voor een project dat als hobby begon in mijn studentenjaren in Leuven. MCMC zat na enkele sterke groei-jaren in deze vorm aan het plafond, maar dankzij de integratie in WAVE zullen we nog meer know-how kunnen aanbieden en is wat ons betreft de sky the limit”, zegt Mathues bij het gespecialiseerde vakblad Sponsorreport.nl.
Eerder samengewerkt
Kurt Tuypens: “We kennen Wim al heel lang als expert binnen de sportmarketing-en communicatiewereld, In het verleden hebben we al succesvol samengewerkt en hadden dus snel ‘een click’. Wim zal ons in eerste instantie vanuit de Advisory Board kunnen ondersteunen met strategische input en op die manier bijdragen tot de verdere uitbouw van WAVE Agency”, besluit Tuypens.
WAVE
Over de financiële aspecten van de overname is niet gecommuniceerd. Bij WAVE werken een twintigtal personen.