Trixxo

Trixxo tackelt coronacrisis met positief verhaal

AARSCHOT/DIEST/TIENEN/TIELT-WINGE/OPWIJK/TERNAT/ZAVENTEM/LEUVEN – HR-dienstengroep Trixxo, met onder andere kantoren in Leuven, Aarschot, Ternat, Tienen en Diest, wil de coronacrisis tackelen door met een positieve mediacampagne op de proppen te komen. Het bedrijf richt zich daarbij tot bedrijven, werkzoekenden en gezinnen. 

Met een forse en positieve mediacampagne wil het Belgische familiebedrijf Trixxo aantonen dat ondanks de coronacrisis er tal van opportuniteiten zijn, zowel voor werkzoekenden, gezinnen als bedrijven! Met een reeks animatiefiguurtjes vertelt het bedrijf graag hoe we met z’n allen door de crisis kunnen komen.

Groeitraject 

Na de lockdown zijn vele ondernemingen opnieuw aan hun groeitraject begonnen. De afbouw van het personeelsbestand maakt geleidelijk plaats voor nieuwe aanwervingen. De golvende bewegingen van het virus nopen echter tot voorzichtigheid. Daarom kiezen bedrijven om eerst tijdelijke werknemers in te schakelen. Eens de economie op volle toeren draait, en het
vertrouwen in de toekomst is hersteld, wordt het tijdelijk talent doorgeschoven naar een vaste verbintenis.

Belangrijk daarbij is dat de vijver om potentiële werknemers uit te vissen, door de coronacrisis fors is gegroeid. Waar je vroeger als bedrijf blij moest zijn als er zich één kandidaat meldde, is dat aantal intussen fors toegenomen. “De vacatures zijn er, de mensen om ze in te vullen zijn er ook. Daarom moeten alle partijen nu initiatief nemen om de arbeidsmarkt nieuw leven in te blazen”, zegt Luc Jeurissen, CEO van TRIXXO. “Ook wij hebben deze crisis zeker gevoeld, zo lagen alle activiteiten in de dienstencheques sector (onze grootste tak) zelfs enkele weken helemaal stil door de lockdown. Toch hebben we ervoor gekozen om onze strategie “groei” niet zomaar voor een jaar op te bergen. Wel kozen we ervoor om te blijven investeren in het bedrijf. Zo lanceerden we begin deze zomer een gloednieuwe website en dit najaar volgt onze reclamecampagne.”

Samen ervoor gaan

Trixxo wil sterker uit de crisis komen. “Helemaal op de rem gaan staan werkt verlammend. De economie heeft zeker nu een positieve push nodig. Als dienstenbedrijf willen we niet aan de kant blijven staan en een actieve rol opnemen om de toekomst een positieve twist te geven. Het is door er allemaal samen voor te gaan dat we deze crisis kunnen overwinnen. Dat is de boodschap die we met onze campagne willen duidelijk maken. En waar we zelf met handen en voeten de voortrekker van willen zijn”, zegt Jeurissen nog.

Trixxo 

Trixxo heeft meer dan 130 kantoren in België, onder andere in Leuven, Tielt-Winge, Aarschot, Tienen, Diest, Ternat, Overijse, Opwijk en Zaventem, en stelt 7.500 mensen tewerk. Vorig jaar bedroeg de omzet 185 miljoen euro. Het bedrijf heeft de ambitie om tegen eind 2021 10.000 medewerkers aan de slag te hebben.