IMG_0757

Umani Agency engageert Brabantse Talent manager

HOLSBEEK/LEUVEN/KERMT - Ilse Organe (42) uit Holsbeek is aangesteld als Talent Manager van de gloednieuwe Limburgse HR-dienstverlener Umani Agency. Organe zal in Vlaams-Brabant de activiteiten van het bedrijf uitrollen.

Umani Agency doet op een atypische manier aan HR-management. In tegenstelling tot concullega’s die zelf op zoek gaan naar talent op basis van een vacature zetten gemotiveerde (passieve) werkzoekenden/starters zelf de stap naar het bedrijf. “Het talent leidt de dans”, aldus zaakvoerder Joël Stockmans, ex-Unizo en Flexpoint Group. “Het is aan ons om hun intrinsieke zoektocht naar werk (interim/vast/freelance) discreet en gecontroleerd in te vullen. Zo helpen we bijvoorbeeld mensen voort die aangeven niet meer in Brussel te willen werken maar inhoudelijk wel nog hoge toppen willen scheren in een bedrijf dichter bij huis.”

Matchen

De nieuwe HR-dienstverlener (2019°) is geen headhunter, noch doet de onderneming aan loopbaanbegeleiding. Wat de werkzoekende op professioneel en persoonlijk vlak wilt is een uitgemaakte zaak. “Met dat (scherpgesteld) beeld zoeken we de ideale match in de pool van partner-ondernemingen. Na de afsluiting van het contract blijven we het talent opvolgen en managen. Het talent staat bij ons centraal, en dat zal altijd zo zijn”, luidt het.

Uitbreiding naar Vlaams-Brabant

Na de start in Limburg dit voorjaar breidt Umani Agency uit naar Vlaams-Brabant. Hiervoor werd Ilse Organe (42) uit Holsbeek geëngageerd als Talent Manager. Organe bouwde een carrière op in de horeca-en eventsector en was acht jaar aan de slag bij Manpower. Recent werkte Ilse als Operations Director bij G4S. In die functie leerde ze Stockmans kennen. Beiden delen dezelfde professionele passie en visie. Een samenwerking kon niet uitblijven. “De grote uitdaging bestaat erin het talent aan zich te binden. Wie daarin slaagt, zal de strijd winnen”, vertelt Ilse. “Bovendien wacht bedrijven een grote HR-uitdaging in het kader van de digitalisering en robotisering. Daarin wil Umani Agency ook een belangrijke rol spelen door zowel werknemers als werkgevers voor te bereiden op die transitie en hen te begeleiden wanneer bepaalde jobs in de toekomst niet meer zullen bestaan. We willen mensen en bedrijven onderling verbinden. Ook als een talent vertrekt zal Umani Agency de m/v actief begeleiden in de zoektocht naar nieuw werk. Voor de ex-werkgever is het trouwens ook belangrijk dat er over zijn zaak in de juiste context wordt gecommuniceerd via bijvoorbeeld sociale media. Het is een win-winsituatie voor alle betrokkenen.”

HR, finance, sales en marketing/communicatie

Umani Agency haalde voor een stukje de mosterd in de artiesten-,sport-,en modellenwereld, waar agentschappen het HR-beleid van de sterren helpen uittekenen. “Ik ben ervan overtuigd dat we in de toekomst met een steeds schaarser wordende arbeidsmarkt zullen werken met portefeuilles met talent waarmee we naar de werkgever kunnen toestappen: dit heb ik in de aanbieding, kies maar uit wie je nodig hebt”, verduidelijkt Stockmans. Umani Agency richt zich vooral op de sectoren HR, finance, marketing-en communicatie en sales.

 Business model

Het business model van Umani Agency bestaat erin dat het contracttype van ondergeschikt belang is en de klant hiervoor betaalt. Op termijn wil de directie het talent een financiële bijdrage vragen voor het managen van hun carrière (bv. administratief ontzorgen, coaching en training, opstellen en begeleiden van groeiplannen, ... ).