belmio_popup

Vergeet Nespresso met de aluminium koffiecapsules van Belmio

belmio_popup

Met de opening van een pop-upwinkel in de Antwerpse Stadsfeestzaal zet Belmio de lancering van zijn nieuwe aluminium koffiecapsules kracht bij. Belmio is het merk van het bedrijf Belmoca uit Londerzeel.

Nespresso. What else? Op die vraag meent David Rubinstein, ceo van Belmoca, het antwoord te hebben. Met Belmio begeeft Belmoca zich op de internationale single portion koffiemarkt. Het bedrijf lanceerde recentelijk aluminium koffiecapsules die compatibel zijn met koffiemachines van Nespresso.

De capsules worden geproduceerd in de fabriek in Londerzeel. Belmoca is daarmee de enige speler met een alternatief voor de bestaande koffiecapsules van Nespresso. Het bedrijf ontwikkelde daartoe een innovatieve sealingtechnologie die wereldwijd werd gepatenteerd.

Het hele concept vergt een investering van 20 miljoen euro. In Londerzeel werd de eerste productielijn in gebruik genomen. In de komende zes maanden worden daar nog eens vijf lijnen aan toegevoegd. De tijdelijke winkel in Antwerpen is zowel een marketing- als een verkoopkanaal. Shoppers kunnen er de vijf blends proeven en kopen.

De exclusieve distributeur voor Belmoca in de Benelux is Sip-Well, bekend als marktleider in waterkoelers in België.  Daarbij kiezen ze voor een selectieve distributie. De capsules zijn verkrijgbaar via de Belmio-webshop, in de betere elektrozaken en ook bij bakkers, chocolatiers en andere voedingsspeciaalzaken. Het aantal verkooppunten neemt gestaag toe.