LEUVEN – Made in Vlaams-Brabant is maar wat trots aan te kondigen dat Mercedes-Benz concessiehouder GMS Leuven de nieuwe partner is van het regionale economische nieuwsmedium bij uitstek. “Ik ben fan”, zegt Christophe Kumps, de nieuwe gedelegeerd bestuurder van GMS Leuven.
Christophe Kumps (43) is vanaf het eerste uur lezer van de dagelijkse berichtgeving van Made in Vlaams-Brabant. “Ik ben fan van het medium”, bekent Christophe. “Ik heb me erop betrapt dat ik alles lees wat Made in Vlaams-Brabant uitstuurt. In de berichtgeving staat heel wat interessante informatie over kmo’s, groot en klein, in onze regio. Het nieuwsaanbod wordt op een luchtige manier gebracht, wat ik belangrijk vind. Ik dacht: als ik zo ben zullen er nog wel anderen zijn die het nieuwsmedium lezen.”
Discretie
De directie vond het geen slecht idee om als partner aanwezig te zijn op Made in Vlaams-Brabant. “In alle bescheidenheid, de naam GMS Leuven is intussen wel gekend in de streek, wat niet wegneemt dat we met beide voetjes op de grond blijven en elke dag hard werken aan onze kwaliteit, activiteiten en naam. Het leek me niet slecht om de lezers van Made in daar af en toe op een discrete manier aan te herinneren”, zegt de Managing Director.
Managing Director
U leest het goed. Christophe is sinds kort de nieuwe Managing Director van de concessie in Leuven (GMS). Volgend jaar blaast Kumps 20 kaarsjes uit als vertegenwoordiger van het Duitse premium merk in de ruime regio rond Leuven. “Ik ben geëvolueerd van verkoper via sales manager en commercieel directeur naar Managing Director”, luidt het. Christophe werkt nauw samen met Antoine de Harlez, algemeen directeur van de GMS Group Mercedes-Benz. Hun engagement en dat van de 70 medewerkers leverde vorig jaar mooie resultaten op. GMS Leuven verkocht in totaal bijna 1.500 voertuigen, een verviervoudiging in vergelijking met ongeveer 15 jaar geleden. “Voor de eerste keer in het bestaan van het merk is Mercedes-Benz op de eerste plaats geëindigd, boven de premiummerken (Volvo, BMW en Audi)”, zegt Christophe.
Toekomst
Bij GMS willen ze die lijn dit jaar doortrekken. “Ik ben dankbaar dat ik het merk mag vertegenwoordigen. Nog nooit hebben we zo’n toffe variatie van jonge producten gehad waarmee je veel verschillende doelgroepen bereikt. En er komen dit jaar nog heel wat variaties op bestaande producten en nieuwe producten bij. Op het vlak van technologie houden we de vinger aan de pols met de nieuwe generatie hybride voertuigen (compact en grote modellen) en onze eerste full elektrische model , de EQC. We zijn geëvolueerd naar een jong merk voor jong en oud. Dat geldt ook voor de bestelwagens”, zegt de Managing Director. GMS brengt ook jonge tweedehands Mercedessen aan de man en biedt een multimerkencarrosserie aan.
Menselijke waarden
Nog meer dan de producten loopt het menselijke aspect van de bedrijfsvoering als rode draad doorheen GMS Leuven. “We zijn een atypische concessie met een goeie mix van jonge en ervaren medewerkers. De mensen waar we mee werken zijn onze producten. Het is mijn taak om ervoor te zorgen dat ze zich goed voelen, waardoor ze het beste van zichzelf kunnen geven want mensen maken wel degelijk het verschil. Elke dag opnieuw. De logica zegt: mensen die zich goed voelen kunnen goed zijn voor een ander, de collega’s en de klanten die ons vertrouwen genieten. Want een goede sfeer op het werk voelen de klanten onmiddellijk. Daar wordt dan ook hard op gewerkt”, besluit Christophe