Wolf is nu ook een magazine

wolf

Brouwerij Wolf in Aarschot blijft de uitstapjes opstapelen. Rond het gelijknamige bier lanceerde het nu ook een eigen magazine met de toepasselijke naam Wolf. Het blad is gratis verkrijgbaar en verschijnt vanaf nu driemaal per jaar.

De eerste editie telt vijftig pagina’s en is heel luxueus uitgegeven. Wolf ging langs bij Wout Bru in Schilde en speciaal voor het eerste nummer creëerde Kris Lambrechts van The Food Lounge een gerecht van een sprookje. In Nederland ging het blad de Wolfsberg aan de rand van de Groesbeekse bossen opzoeken en een ritje maken met de designfiets van Herman Vanhulsteijn.

En natuurlijk kon de wolf zelf niet ontbreken. Het lange tijd verketterde beest duikt weer op in onze contreien. Het gratis magazine verschijnt drie keer per jaar: in oktober, februari en juni. Het heeft een oplage van tienduizend exemplaren.

“Wolf is meer dan bier alleen”, zeggen de uitgevers. “Wolf is a way of life. Ondernemen met als uitgangspunt genieten en beleven.” Het eigenlijke bier mag dan nog altijd geen voet zetten naast de betere Belgische speciaalvarianten, het merk Wolf zit stilaan op kruissnelheid. Het bedrijfje heeft nu ook wijn, koffie en kledij van het eigen huis.

“We willen met Wolf een sterk merk neerzetten, dat uitgaat van beleving. Met ons magazine willen we een band scheppen met de lezer en onze ervaringen delen. We willen een blad dat je met goesting leest en waarvoor je de tijd neemt om vanuit je zetel van te genieten. We mikken op de actieve levensgenieter voor wie leeftijd geen rol speelt.”

Het magazine is verkrijgbaar bij de verkooppunten van Wolf-producten.