Nieuws West-Vlaanderen Ad Ultima steekt zijn Europese ambities niet langer onder stoelen of banken

Ad Ultima steekt zijn Europese ambities niet langer onder stoelen of banken

Ad Ultima steekt zijn Europese ambities niet langer onder stoelen of banken

KORTRIJK – Het Kortrijkse bedrijf Ad Ultima en twee Nederlandse bedrijven kiezen resoluut voor de vlucht vooruit met de integratie van een Deense sectorgenoot Optimate. Daarmee worden de Europese ambities als IT-consulent steeds explicieter. Er wordt van de gelegenheid ook gebruik gemaakt om op groepsniveau een nieuwe en alles zeggende naam (9altitudes) in het leven te roepen en zo de torenhoge ambities kracht bij te zetten. Met de komst van Optimate genereert de nieuwe groep onder leiding van Filip Bossuyt een geconsolideerde omzet van 65 miljoen euro en verenigen ze meer dan 400 werknemers over 4 landen. 

De groep rond het Kortrijkse IT-bedrijf Ad Ultima Group en de Nederlandse bedrijven Pylades en Cayentis, zet met steun van de Nederlandse investeringsgroep Waterland een nieuwe strategische stap. Met de acquisitie van het Deense Optimate zet 9altitudes zijn ambitie verder om een toonaangevende Europese Microsoft Dynamics 365 en PTC- partner te worden. De groep heeft naar eigen zeggen de ambitie om zo snel als mogelijk door te groeien naar een omzet van 150 miljoen euro, en dit via zowel zowel organische groei als verdere acquisities.

Eenzelfde DNA

De nieuwe Deense partner Optimate, opgericht in 2004, heeft 80 mensen in dienst en heeft meer dan 5 locaties in Denemarken. Ze noemen zichzelf een atypisch adviesbureau dat bereid is in te grijpen als andere concurrenten met de witte vlag zwaaien en het opgeven. Van nature zeer klantgericht en echte uitdagers die sectorkennis en zakelijke focus delen met de rest van de groep. “Optimate deelt onze overtuiging dat het digitaliseren en optimaliseren van business processen een sleutel tot succes vormen bij klanten”, zegt de West-Vlaamse CEO van 9altitudes Filip Bossuyt. “Zij stellen de klant centraal, getuigen van sterke empathie met hun klanten en durven daarbij de nodige keuzes te maken. Dat past volledig in de identiteit van 9altitudes”.

 

 

Reageer op dit bericht

Gerelateerde berichten

Veel gelezen in deze regio

Dit overzicht graag personaliseren met onderwerpen op jouw maat?

Maak een account aan en ga op onze gids pagina op zoek naar bedrijven, personen, sectoren en gemeentes die binnen jouw interessegebied vallen. Op deze manier kunnen we in onderstaand overzicht een gepersonaliseerde lijst van artikels tonen.