Flyer business center

Ahmed Hilami (Flyer.be) schenkt Brugge nieuw business center

BRUGGE - De Brugse regio is een business center rijker. Met dank aan Ahmed Hilami, stichter, eigenaar en CEO van de digitale drukkerij Flyer.be. Aan de rand van Brugge, ruimt hij kantoorruimte in om er een business center van te maken. "De Brugse ondernemerswereld  heeft nood aan dergelijke bijkomende capaciteit", aldus Hilami. 

Het blad Ondernemers (Voka West-Vlaanderen) bracht in zijn laatste editie de primeur naar buiten. Omdat het ondernemerschap zijn leven zo heeft bepaald, wil de CEO van het succesrijke Flyer.be ook iets terugdoen voor jongere ondernemers of aspirant-ondernemers. “In ons bedrijf op de Blauwe Toren hebben we voldoende ruimte”, vertelt Hilami. “Dat heeft me aan het denken gezet. Via een aparte vennootschap onder de naam Flugia willen we kantoorruimte aanbieden. We hebben zowel glazen boxen (7) voor kmo’s of starters, alsook werkposten (24) voor eenmanszaken die er tegenaan willen gaan. In Brugge is er behoefte aan dergelijke infrastructuur en ik wil er graag mijn steentje toe bijdragen. In naam en in het belang van het ondernemerschap. Maar wat mij betreft moet het ook verdergaan dan alleen maar infrastructuur ter beschikking stellen. Ik geloof sterk in kruisbestuiving, in elkaar sterker maken via samenwerking. Ik mik daarom in de eerste plaats op kmo’s die bezig zijn met zaken als IT, communicatie, event of marketing. Als je dat alles onder één dak kan samenbrengen, kan het niet anders of daar moet iets moois en vooral iets sterkers uit groeien.”

Surplus

 

Omdat kantoorruimte aanbieden, inclusief voorzieningen, vaak maar een deel van het verhaal is, wijst Hilami ook op enkele surplussen die hij in huis heeft, naast de uitmuntende ligging en inspirerende ruimtes. “Om de zaak te runnen, hebben kmo’s ook vaak behoefte aan opslag- of stockageruimte, naast vergaderzalen”, aldus Ahmed Hilami. “Ook dat hebben we in huis. Last but not least moet je naast werkruimte ook ontspanningsruimte voorzien binnen en buiten. De picknickruimte op het gazon aan de achterdeur is één troef. De andere toegevoegde waarde komt van een ontspanningsruimte, met tv-schermen of een tafelvoetbal. Wie hard werkt, moet ook de zinnen kunnen verzetten, toch?”