Tytgat Olivier

Anzegemse Delrue Rent experimenteert met 24/7 digitale verhuurservice voor voertuigen

ANZEGEM - Het in de regio en daarbuiten bekende Delrue Rent lanceert een gloednieuw digitaal en op een smartphone gebaseerd verhuurkanaal met behulp van het platform MyMove. Dankzij het vernieuwde en uitgebreide concept kunnen op een eenvoudige wijze voertuigen worden gehuurd 24 uur op 24 en 7 dagen op 7. Het gaat in deze fase om een proefproject.

Al meer dan 10 jaar biedt Delrue mobiliteitsoplossingen aan zijn klanten aan. Delrue Rent mag zich een belangrijke speler noemen op de Belgische autoverhuurmarkt. Het dienstenbedrijf beschikt over een grote vloot van meer dan 500 voertuigen verspreid over meer dan 10 locaties: personenwagens, bestelwagens en vrachtwagens die regelmatig opgewaardeerd worden om vooruit te blijven lopen met de laatste technologie en trends.

In tijden met steeds meer digitale applicaties beseft Delrue dat klanten alsmaar meer een digitale ervaring verwachten die sneller en steeds 24/7 beschikbaar is. Dit is onder andere een rechtstreeks gevolg van de opkomst van deelmobiliteit in het straatbeeld. Deze trend kan belangrijke voordelen ten opzichte van concurrenten opleveren, op voorwaarde dat deze correct wordt geïmplementeerd, als onderdeel van de bedrijfsstrategie op lange termijn. Verder is ook belangrijk dat een betrouwbare partner het software platform kan aanbieden samen met de nodige tools. Daarom heeft Delrue beslist om een testproject met 3 voertuigen uit te rollen aan het station van Anzegem: één Renault Trafic minibus, één Renault Trafic bestelwagen en één Dacio Sandero. "Een dergelijk concurrentievoordeel creëert ook extra inkomstenstromen doordat men 24/7 kan verhuren en personeel efficiënter kan gaan inzetten", heet het. "Dit biedt duidelijk een voordeel ten opzichte van concurrenten die geen multi-kanaal (traditionele en digitale verhuur via de MyMove app) verhuurmodel aanbieden. De keuze ligt nu bij de klant. Onze klanten kunnen nu alvast hun favoriete manier van huren kiezen: ze kunnen gebruik maken van de traditionele service via het loket, of kiezen voor de volledig digitale en keyless ervaring via MyMove en de MyMove applicatie. De receptie en klantenservice van Delrue Rent via MyMove zijn 24/7 open voor de digitale huurders, wat nog een concurrentievoordeel oplevert."