Athena Gr 22

Athena Graphics zet strategische stap vooruit in zijn groeiproces

ROESELARE - De West-Vlaamse Athena Graphics Group, gespecialiseerd in prepress en predesign activiteiten, neemt een strategische participatie in het Antwerpse topbedrijf iVisual. Beide bedrijven gaan naast deze kapitaalronde ook nauw samenwerken op gebied van technologie, predictieve intelligentie en design to print expertise voor bedrijven en communicatiebureaus in heel Europa. "We zijn trots op de strategische participatie met iVisual en enthousiast over de nieuwe mogelijkheden die we zullen ontwikkelen", aldus CEO Ignace Cosaert van Athena Graphics. "Samen werken we aan innovatieve producten en diensten die aan alle noden en wensen van onze gezamenlijke klanten voldoen.”

iVisual is het eerste designtech bedrijf wereldwijd dat de visuele identiteit, kleuren en design semantiek van een merk, product of verpakking wetenschappelijk onderbouwt. Op basis daarvan voorspellen en vergroten ze de online/offline impact. Het iVisual-framework combineert gepatenteerde kleurwetenschap (Color Passport), design semantiek en predictieve intelligentie om te anticiperen hoe consumenten een ontwerp zullen waarnemen en beslissingen zullen nemen in de eerste drie tot vijf seconden.

iVisual kan zo ieder design of innovatieproces objectiveren, optimaliseren en versnellen. Tijdens de meer dan 6 jaar ontwikkeling ontwikkelde iVisual reeds de visuele identiteit en kleurcollecties voor tal van nationale en internationale merken en producten in heel uiteenlopende sectoren en toepassingen zoals bijvoorbeeld Colruyt, Heineken, Etex, Bebat, Under Armour, Unilever, Henkel en Mentos.

Trendsetter

Athena Graphics, het bedrijf van Ignace Cosaert, behoort tot één van de meest toonaangevende design to print companies in Europa. Naast het hoofdkantoor in België zijn er nog vestigingen in Nederland en Frankrijk. Op vandaag staat Athena Graphics voor een team van 100 artwork en prepress specialisten. Al meer dan 30 jaar neemt het bedrijf de totale uitwerking van het verpakkingsproces uit handen van nationale en internationale merken. Via hun state-of-the-art machinepark leveren ze eveneens intelligente drukplaten aan verpakkingsdrukkerijen.

Athena Graphics’ missie bestaat er in om de hoge verwachtingen van klanten te overtreffen met tot de verbeelding sprekende verpakkingen en gestroomlijnde processen. Het bedrijf mag zich een Europese voorloper noemen op gebied van technische innovaties, digitalisatie en automatisatie. Dit zorgt voor een veel grotere merkconsistentie, kortere time-to-market, lagere kosten en zero mistakes. Dagelijks coördineert Athena Graphics lanceringen van nieuwe grote merken. Topmerken zoals onder meer Delacre, Alpro, Weleda en Danone zijn klant in Roeselare.

Gebruiksvriendelijk platform

Bovendien is Athena Graphics de grondlegger van doQmind, een artwork management software (SaaS). Deze all-in-one software brengt structuur en consistentie in heel het design-to-print proces. Orders en projecten worden centraal beheerd, vergeleken en goedgekeurd. De assets en versies van merken en verpakkingen worden steeds veilig bewaard en gedeeld met alle stakeholders. Dankzij dit gebruiksvriendelijk platform wordt de communicatie veel eenvoudiger en efficiënter.

foto: Karine Steculorum (iVisual), Ignace Cosaert (Athena Graphics Group), Liselot De Baets (iVisual), Thierry Lescrauwaet (iVisual)