BeaulieuGroup Wielsbeke 130524-18

Beaulieu onthult aan de wereld zijn nieuwe Experience Center in Wielsbeke

WIELSBEKE - De derde editie van Flanders Flooring Days (FFD) is officieel van start gegaan. Dit vierdaagse evenement (13-16 mei) is een samenwerkingsinitiatief tussen verschillende Vlaamse (vooral dan West-Vlaamse) vloerbekledingsbedrijven die hun deuren openen voor klanten en prospects van over de hele wereld. Beaulieu International Group (B.I.G.) nam de gelegenheid te baat om ook zijn nieuwe state-of-the-art Experience Center voor te stellen aan het grote publiek, niet alleen uit eigen land maar ook uit diverse windhoeken ter wereld. B.I.G. heeft zijn hoofdzetel in België, stelt wereldwijd meer dan 4.900 mensen tewerk in 19 landen in Eurazië, Amerika en Oceanië, en bedient klanten in 150 landen. In 2022 boekte het bedrijf van de familie De Clerck een omzet van  2,4 miljard euro.

Tijdens de Flanders Flooring Days toont Beaulieu zijn brede waaier aan oplossingen en dat allemaal onder één en hetzelfde dak. Of het nu gaat om cushion vinyl, harde vloeren, eventtapijt of kunstgras, elke oplossing kan op een unieke manier ontdekt worden. En daar stopt het aanbod niet. Want Beaulieu laat ook zijn engineered solutions zoals Fibres en Technical Textiles, evenals zijn Upholstery activiteiten en zijn polymeerdivisie schitteren in het Experience Center.

“In dit Center kunnen bezoekers al onze oplossingen aanraken, ontdekken en ervaren”, zegt Matthias Blomme, marketing manager bij Beaulieu. “Het is de bedoeling dat bezoekers hier buiten wandelen met nog meer ideeën dan waarmee ze binnenkwamen.”

Tastbare oplossingen met een digitale twist

Elke oplossing van Beaulieu is ondergebracht in een aparte hoek, zodat bezoekers zich volledig kunnen verdiepen in die ene toepassing. Het Experience Center is echter zo gestructureerd dat bezoekers naadloos van de ene oplossing naar de andere kunnen wandelen. Hierdoor worden klanten aangezet om na te denken over de combinatie van meerdere oplossing om zo tot nog inventievere en creatievere projecten te komen.

“We hebben gekozen om tastbare oplossingen te combineren met digitale ervaringen en impressies”, vervolgt Matthias Blomme. “Zo kan je bijvoorbeeld ons Act Sports sportgras testen en ervaren in onze 180° sportsbox, maar ook onze duurzame landscaping grasoplossingen verkennen. Of je kan je creativiteit de vrije loop laten in onze immersive box, waar je onmiddellijk je ontwerpen kan visualiseren op digitaal geprinte cushion vinyl vloeren van Beauflor. Verder kan je het duurzaamheidsverhaal van ons evenemententapijt Rewind® volledig doorgronden en ontdekken dat BerryAlloc veel meer biedt dan alleen een indrukwekkend assortiment unieke en innovatieve oplossingen in laminaat, parket, hogedrukvloeren, houten vloeren en vinyl planken en tegels. De hoek voor BerryAlloc gaat verder dan alleen het productaanbod. Met tools als Myfloorstyle, een nieuw contentplatform dat antwoord biedt op alle vragen over vloeren en interieurontwerp, en Harmony Lab, een innovatief interieurontwerpconcept dat is gecreëerd in samenwerking met gerenommeerde kleurexperts, laten we iedereen het totaalplaatje zien.””

Duurzaamheid in alle oplossingen

Bij Beaulieu draait alles rond de kernslogan Shaping sustainable living, together. Het is dus niet verwonderlijk dat duurzaamheid centraal staat in dit Experience Center en tijdens deze Flanders Flooring Days. Beaulieu wil naar eigen zeggen bouwen aan een betere toekomst door de ecologische voetafdruk te verkleinen, zorg te dragen voor hun mensen en de maatschappij, en zaken te doen op een transparante, ethische manier. “Dit engagement komt tot uiting in alles wat we doen”, zo luidt de boodschap. .

De duurzaamheidsambities van Beaulieu worden ook weerspiegeld in de constructie van het gebouw zelf. Dankzij geothermische technologie voor zowel koeling als verwarming, met 60 boorgaten van elk ongeveer 90 meter diep, wordt een uitzonderlijk lage ecologische voetafdruk gegarandeerd, perfect in lijn met Beaulieus duurzaamheidsdoelstellingen voor 2030.

Met een totaal van 3.700 vierkante meter, waarvan 1.600 vierkante meter exclusief voor het Experience Center, is het moeilijk om niet onder de indruk te raken van dit indrukwekkende bouwwerk.